Sejur în Corsica

Este a patra oară când vizitez Corsica. Autocarul Atlassib face legătura Bistriţa – Corsica. Am plecat în 9 august la ora 8.30 din Bistriţa, în Arad am făcut transfer la un alt autocar care a ajuns la Livorno. Am trecut cu vaporul până la Bastia, zărind şi insula unde a fost găsită comoara de Contele de Monte Cristo. Din Bastia am fost luaţi de microbuz Atlassib, care a ajuns la destinaţia finală în faţă la magazinul Super U.
Aici, în Calvi, am fost aşteptaţi, la ora 2.10, în 11 august, de fiul Ciprian Adrian, care este angajat din 1997 şi nepotul Bruno Karl, născut în Bastia, în 23 decembrie 2008.
Zilnic, plaje şi baie la Calvi, în Marea Mediterană, cu apă cristalină şi nisip fin. Semnificativ în oraş este Citadela, care este situată la 206 trepte, înconjurată de iahturi de mărimi diferite. Aici, la ora 23, în 15 august (Adormirea Maicii Domnului) – un grandios foc de artificii.
În oraş am zărit hotelul Corsica de 5 stele, camping Paduella, hotel Cyerna, hotel Calvi, iar oraşul este străbătut de Bulevardul Cristofor Columb. Se respectă regulile de circulaţie şi dialogul între turişti este foarte principial şi plăcut. Am făcut excursii în Bastia, care este al doilea oraş ca mărime după Ajacsio, unde se află muzeul lui Napoleon Bonaparta, în Il Rousse, o staţiune situată la 30 km de Calvi, unde clădirile au un stil arhitectonic deosebit, asemănător staţiunilor din Coasta de Azur. Am vizitat şi Basilica Notre Dame din Sierra, după care am urmărit asfinţitul soarelui în Marea Mediterană.
În 2 septembrie 2013, mi-am încheiat sejurul, iar autocarul Atlassib ne-a preluat la ora 4 dimineaţa, pe ruta: Calvi – Bastia – Livorno – Padova – Arad – Bistriţa.
Totul a fost minunat, şi pe bună dreptate, se spune că insula Corsica este insula frumuseţii.