Sprijin pentru dezvoltarea afacerilor

Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud este preocupată în permanenţă de dezvoltarea antreprenorială la nivelul judeţului Bistriţa-Năsăud şi a regiunii de Nord-Vest.

În spectrul acestor preocupări se înscrie şi proiectul „Sprijin pentru dezvoltarea iniţiativei private în Macroregiunea unu (RO1) – BISNet” implementat în parteneriat cu Fundaţia CDIMM Maramureş (beneficiar) şi Camera de Comerţ şi Industrie Braşov. Proiectul este cofinanţat de UNIUNEA EUROPEANĂ, din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 şi are ca obiectiv general sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri în Macroregiunea unu (RO1) printr-un sistem de servicii profesionale integrate – asistenţă, consultanţă, formare profesională pentru iniţierea şi dezvoltarea afacerilor.

În data de 2 martie 2010 a debutat cea de-a doua serie a cursului de Iniţiere în afaceri, furnizat gratuit de Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud, în cadrul proiectului Bisnet. Acest program de formare profesională vizează dezvoltarea competenţelor antreprenoriale, competenţe incluse în categoria competenţelor cheie, comune mai multor ocupaţii. Competenţele antreprenoriale se referă la capacitatea unui individ de a pune ideile în practică. Ele includ creativitatea, inovaţia, asumarea riscurilor, precum şi capacitatea de planificare şi de management. Construit pe aceste elemente, cursul de „Inţiere în afaceri” este structurat pe 6 discipline: De la idee la afacere, Elemente de management, Marketing, Management financiar, Managementul comunicării şi echipei şi Planificarea afacerii. Cursul s-a bucurat de o mare popularitate în rândul persoanelor din judeţul Bistriţa-Năsăud, fiind necesară o selecţie a celor 20 de participanţi. În funcţie de indicatorii proiectului, au avut prioritate persoanele care au înfiinţat/vor înfiinţa o activitate economică în cel mult 6 luni de la înscrierea la curs.

Ca urmare a parcurgerii acestui program de formare, participanţii vor dobândi competenţe în ceea ce priveşte: identificarea de oportunităţi pentru activităţi personale, profesionale şi/sau de afaceri, evaluarea contextului legislativ, managementul afacerii, managementul comunicării, gestiunea procesului de negociere, managementul echipei, management financiar, managementul riscului, marketingul afacerii, planificarea afacerii. Cursul are o durată de 90 ore - din care 26 de ore pregătire teoretică şi 64 de ore aplicaţii practice – şi se va desfăşura în perioada 2 martie – 23 aprilie 2010.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5