SSBN inaugurează "Biblioteca critică"

Andrei Moldovan, preşedintele Societăţii Scriitorilor din Bistriţa-Năsăud, face câteva anunţuri curente, „de vară fierbinte”. Numărul 6, din septembrie, al suplimentului "Răsunetul cultural", va cuprinde o pagină dedicată limbii române, ultima zi din august fiindu-i consacrată ca sărbătoare, prin lege. În acest sens, membri SSBN sunt aşteptaţi cu poezie, proză, câteva gânduri încadrate în aproximativ 1/2 de pagină A4. Numărul din octombrie va fi dedicat în întregime lui Andrei Mureşanu, la 150 de ani de la moartea sa.
„În luna septembrie vom avea o adunare generală în cadrul căreia vom iniţia "Biblioteca critică" a SSBN, în format electronic, o propunere a prietenului nostru, Zorin Diaconescu, în acelaşi timp şi salahor de serviciu, din proprie iniţiativă. El vă va detalia totul în cadrul acelei reuniuni. Important este să aveţi cărţile şi în format electronic. "Critică" nu înseamnă doar că se pot posta şi comentarii deja apărute - din câte am înţeles eu -, ci mai ales că va fi o pagină interactivă. Vrem să intrăm în prima fază cu cel puţin zece autori” declară Moldovan.
La sfârşitul lunii septembrie sau începutul lui octombrie se va organiza o triplă reuniune (Bistriţa, Beclean, Maieru) cu tema "Opera lui Pavel Dan în liceu", în colaborare cu Biblioteca Judeţeană (care a tipărit incluzând în planul său editorial ediţia critică a operei complete a lui Pavel Dan, îngrijită de Aurel Podaru) şi Inspectoratul Şcolar. Printre participanţi sunt şi Sergiu Pavel Dan (prof. univ., fiul prozatorului), Irina Petraş (preşedinta filialei Cluj a USR) şi Constantin Cubleşan (prof, univ., istoric şi critic literar).