Start Up Nation, la Bistriţa. Secretarul de stat Harry-Ilan Laufer a explicat cum poţi porni o afacere cu sprijin guvernamental

Harry-Ilan Laufer, secretar de stat în Ministerul pentru Mediu de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, alături de Adrian Mlădinoiu, secretar de stat în Secretariatul General al Guvernului, au discutat cu bistriţenii interesaţi să pornească o afacere cu fonduri guvernamentale, prin programul Start UP Nation România. La evenimentul găzduit de Centrul Cultural Dacia au participat peste 200 de tineri, majoritatea studenţi, primari, consilieri locali şi judeţeni, dar şi persoane trecute de prima tinereţe.

Prefectul Ovidiu Frenţ, vicepreşedintele CJ, Vasile Puica, viceprimarul Bistriţei-Cristian Niculae, secretarul general al CCI BN-Monica Mureşan, reprezentantul Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Cluj (OTIMMC) au dat curs invitaţiei organizatorilor, evenimentul fiind moderat de Bogdan Gruia Ivan.

În primul rând, am dorit ca informația și programul Star Up Nation să ajungă la câţi mai mulţi oameni, şi ca atare din modul în care am construit ideea de a merge prin ţară am vrut să ajungem să ne întâlnim cu oamenii. Lucrul ăsta probabil că a dus la una dintre cele mai ample dezbateri publice pe un program de genul acesta şi mă bucur foarte mult că am făcut acest lucru şi vă spun şi de ce.  În acest fel am reuşit să aducem foarte multe îmbunătăţiri programului Start Up Nation, să introducem cheltuieli eligibile şi nu numai, inclusiv chirii, salarii şi alte cheltuieli care nu erau incluse. Inclusiv TVA-ul nedeductibil e o cheltuială eligibilă în cadrul programului Start Up Nation.

Pe de altă parte, am dorit să merg să întâlnesc oamenii şi să le transmit gândurile şi mesajele mele în aşa fel încât să-i determin să se apropie de zona de antreprenoriat”, a declarat, în debutul întâlnirii, secretarul de stat  Harry-Ilan Laufer. Potrivit oficialulului guvernamental, participanţii au posibilitatea să primească informaţiile direct de la sursă, să ceară lămuriri, iar astfel numărul celor care vor aplica va creşte.

Secretarul de stat Harry-Ilan Laufer a menţionat că în urma prezentărilor făcute în teritoriu, majoritatea reacţiilor au fost pozitive, el fiind unul dintre cei care luptă ca programul să fie „cât mai simplu”. „În această perioadă, asta încercăm să facem, să simplificăm cât se poate de mult schema în sine de ajutor  - normele – anexele şi planul de afaceri. Chiar dacă le-am încărcat în acest moment pe site şi sunt publice, noi nu putem să le promulgăm ca minister drept finale până în momentul când preşedintele Klaus Iohannis nu promulgă legea trimisă din Parlament. Este bine că le-am ridicat deja online, am primit din nou multe reacţii şi încerc să le simplific. Asta este dorinţa mea în următoarea perioadă: plan de afaceri simplificat, toată procedura cât mai clară şi pe înţelesul tuturor”, a menţionat acesta.  

Secretarul de stat de la IMM-uri a menţionat că prin acest program va fi finanţată producţia, serviciile, dar şi comerţul, altfel spus „o paletă largă de coduri CAEN” sunt eligibile. „Avem din toate domeniile, în general tinerii par cei mai interesaţi, aş zice undeva până în 45 de ani. Nu există o limită de vârstă superioară, ci doar limita de vârstă ca să poţi să-ţi deschizi o societate comercială”, a completat Harry-Ilan Laufer.

Potrivit acestuia, programul Start Up Nation este multianual, iar cine va rata sesiunea din 2017 se va putea înscrie anul viitor. „Ne dorim finanţarea a 10.000 de noi start up-uri anual şi în limita bugetului pe care îl avem, care anul acesta se apropie undeva la valoarea de 380 milioane de euro”, a mai spus Harry-Ilan Laufer. 

Secretarul de stat a mai spus că acest program era propus să înceapă în trimestrul al doilea, conform programului de guvernare asumat. „Faptul că noi am pornit întreaga campanie pentru promovarea programului Star Up Nation, lucrul acesta se întâmplă deja din trimestrul I. Înscrierea va începe într-o perioadă de aproximativ două săptămâni, două săptămâni şi un pic, adică am spus că am încercat să fie la început de mai, au fost foarte multe elemente şi în urma dezbaterii publice a trebuit să facem foarte multe modificări, OUG 10/2017, şi lucrul acesta ne-a întors în Parlament. Am dorit ca toate acele modificări să se regăsească şi în textul de lege, iar legea este în momentul acesta la promulgat. Este o chestiune de două săptămâni. Totuş se va desfăşura online. Nu vom merge pe sistemul „primul venit, primul servit”. Vom finanţa în funcţie de limita bugetului pe care îl avem primele 10.000 de firme”, a concluzionat acesta.  

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]