Stimata redacţie,

Stimate domnule Dohotar Grigore,

Ne vedem obligaţi să ne expunem punctul de vedere faţă de sesizarea dumneavoastră, cu atât mai mult cu cât în aceasta ni se aduc unele acuzaţii.

Stimate domn, linia 2, ca şi întreaga reţea de trasee a fost licitată şi concesionată de Primăria Bistriţa. Din fericire, sau poate din păcate, licitaţia a fost adjudecată de către SC TRANSMIXT SA.

În caietul de sarcini, intervalul de succedare al mijloacelor de transport de pe linia 2 este de 15 minute. Acest interval a fost stabilit prin studiul privind actualizarea şi organizarea transportului public urban din municipiul Bistriţa, întocmit de către o firma de specialitate (Search Corporation) pentru Primăria Bistriţa şi aprobat prin Hotărârea Consiliului Local 103/2007.

După ce TRANSMIXT SA a preluat şi traseul liniei 2, am constatat că intervalul de circulaţie de 15 minute era prea mare, astfel încât, pentru a satisface cerinţele de transport pe acest traseu, am redus timpul de trecere intre 2 maşini la 10 minute, cu atât mai mult cu cât vechiul traseu al liniei 2 a fost prelungit până în Viişoara, iar datorita lucrarilor la DN 17 din Viisoara cat şi a lungimii exagerate a acestui traseu timpii de aşteptare erau mult prea mari.

Urmare analizei fluxului călătorilor pe acest traseu, analiză efectuată timp de 30 de zile, s-a constatat ca în anumite intervale de timp, pe traseul dintre Centru Unirea (Trifan) – Casa Agronomului, mijloacele de transport circulau fără nici un călător (cel mult 1-2 persoane la a 2-a sau a 3-a cursa, asa cum si dumneavoastra aţi remarcat). Acest lucru a fost monitorizat şi de către reprezentanţii Primăriei.

Astfel, începând cu luna iulie 2009, am primit acordul Primarieie ca pe această linie, o maşină să oprească în Unirea – Centru iar a doua să circule până la Casa Agronomului, astfel că intervalul de succedare al mijloacelor auto prin staţia Casa Agronomului este de 20 minute, iar după ora 19,00 intervalul este de 30 minute. Excepţie fac orele de vârf, când intervalul de trecere al autobuzelor prin staţia Casa Agronomului este de 10 minute. Acelaşi interval de succedare al masinilor există şi la celălalt capăt de linie, respectiv în Viişoara, unde fluxul călătorilor este cu mult mai mare (blocurile ANL)

Menţionăm că în conformitate cu caietul de sarcini, ultima staţie este Casa Agronomului, dar, in virtutea tradiţiei lăsate de foştii operatori ai liniei 2, noi am circulat până aproape de casa dumneavoastră, adică încă 500 m în plus la fiecare cursă.

Conform Legii 92/2007 – Legea serviciilor de transport public local spune ca in perioada de valabilitate, programul de transport public local poate fi actualizat, astfel:

 prin prelungirea traseelor existente

 prin introducerea de noi trasee

 prin modificarea numarului de curse

 prin modificarea orelor din graficele de circulatie

 prin introducerea de statii noi

 prin eliminarea de statii, la solicitarea operatorului de transport

In toate oraşele din tara, şi nu numai, extremităţile acestora, cu atât mai mult localităţile aparţinătoare, beneficiază de un interval de succedare al mijloacelor de transport în comun mai mare faţă de zonele centrale. Ca un exemplu foarte apropiat de noi, domnule Dohotar, vă dăm Clujul, unde intervalul de succedare al mijloacelor de transport în comun în zona aeroportului este de 30 minute şi cu siguranţă fluxul de călători este mai mare.

În plus, domule Dohotar, în alte oraşe, primăriile acordă subvenţii pentru transportul public de persoane, iar spre ştiinţa dumneavoastră, în Bistriţa nu mai este subvenţionat acest serviciu din anul 2001.

Vă mai informăm că peste tot în ţară există o diferenţiere a tarifării serviciului de transport public după zone. Aceste zone se creionează din punctul 0, adică centrul oraşului, ceea ce ar însemna că în zona dumneavoastră, tariful/călătorie ar trebui să fie mai mare, ceea nu se întamplă.

Legat de fostul program de circulaţie la care faceţi referire, adică din 7 în 7 minute, eu vă spun ca era chiar mai mic; sau mai bine zis era o luptă între proprietarii de microbuze care prind mai mulţi călători, ca să nu mai vorbim de biletele de călătorie care se eliberau călătorilor, sau nu, dar asta nu mai este problema noastră.

Aţi pomenit de ora 23,00 de circulaţie, dar niciodată, în trecut, nu aţi făcut vreo sesizare că după ora 20,00 nu mai circula nici un microbuz pe linia 2. Aţi mai putea verifica la Primarie maldarele de reclamaţii privind aglomeraţia din microbuzele de pe acest traseu.

Dacă locuiţi în zonă, domnule Dohotar, aţi putea să nu mai vorbiţi generic, că şoferii nu mai efectuează ultima cursă. Transmixt are sediu, telefon, adrese de mail, sau prin orice altă modalitate, in calitate de „responsabil de natură socială” ne puteţi sesiza, punctual, data şi ora când nu s-a efectuat ultima cursă, sau altele, cu atât mai mult cu cât, după ce aţi insistat aproape un an, aţi fost invitat la noi în companie la un interviu de angajare, deci ştiţi unde funcţionăm şi, mai ales, vi s-a inmânat şi un grafic de circulaţie.

Oricum, incepand din 1 aprilie 2010, toate mijlocele auto vor fi echipate cu GPS.

Aţi sunat odată şefii de transport şi aţi vorbit foarte vulgar sesizându-ne faptul că v-a rămas fiica în staţie. Vi s-a dovedit cu martori că maşina a trecut prin staţie dar probabil ca fiica dvs. nu era acolo.

Nu aţi sesizat niciodată faptul că fostul operator, sau grupul de operatori de pe linia 2, nu a practicat tariful de 50% la abonamentele de călătorie a elevilor din Unirea (aşa cum beneficiau elevii din celelalte cartiere), sau că facturile emise pentru abonamentele de călătorie eliberate firmelor din zona Unirea erau mai mari decât cele practicate in cadrul serviciului de transport public.

Noi spunem că este un nou început în transportul local, în care colaborarea cu Primăria se realizează pe baza de Contract cu respectarea caietului de sarcini şi a condiţiilor impuse de Primărie, şi de aceea vă rog pe dumneavostră şi pe toţi utilizatorii transportului public local să nu ezitaţi să ne sesizaţi orice neregulă, să ne expuneţi orice sugestie, idee, etc,. Vă asigurăm că sunt binevenite, suntem receptivi şi le analizăm pe fiecare în parte.

Vă mai spunem că începând cu primăvara anului 2010, sau poate şi mai repede, în funcţie de timp (vreme) Primăria şi-a luat angajamentul ca va instala în fiecare staţie panouri pentru ca noi să putem afişa orele de trecere din fiecare staţie şi hărţi ale reţelei de transport.

Pentru noi este foarte important acest lucru şi credem ca şi pentru publicul călător.

De asemenea, se vor amenaja alveole in aproape toate statiile.

Pe site-ul nostru www.transmixtbn.ro puteti consulta harta reţelei de transport şi alte informaţii şi, începând cu luna ianuarie 2010 şi orele de trecere a autobuzelor prin fiecare staţie.

Orele de plecare al autobuzelor din statia:

 fostele hale Avicola: 6,00; 6,20; 6,40; 6,55; 7,05; 7,15; 7;25; 7,35; 7,40; 7,50; 8,00; 8,25; 13,15; 3,25; 13,40; 13,50; 14,00; 14,10; 14,25; 14,35; 14,45; 14,55; 15,05; 15,10; 15,20; 15,30; 15,40; 15,55; 16,05; 16,15; 16,25; 16,40; 17,00; 17,25; 21,40; 22,00;

 Casa Agronomului: 6,10; 6,30; 8,10; 8,45; 9,05; 9,20; 9,40; 9,55; 10,15; 10,35; 10,50; 11,10; 11,35; 11,55; 12,10; 12,30; 12,55; 17,45; 18,10; 18,30; 18,55; 19,05; 19,20; 19,30; 19,50; 20,00; 20,15; 20,30; 20,45; 21,00; 21,20;

Cu respect

SC TRANSMIXT SA

Comentarii

17/03/10 12:44
Grigore Dohotar...

Domnule director / manager general ,
Va transmitem aprecierea noastra pozitiva, fata de faptul ca ati imbunatatit substantial conditiile de calatorie pe linia 2 barat . Nu trebuie sa va enerveze sesizarile noastre ci din contra, sa foloseasca la intarirea seriozitatii si disciplinei acestui gen de transport public de persoane. Oricum, apreciem pozitive masurile Dvs.
Am rugamintea sa nu "amestecati" sesizarile noastre cu problemele Dvs manageriale de personal si va intelegem straduinta Dvs de eficientizare a activitatii de transport si de a reduce cheltuielile neprofitabile, dar trebuie sa intelegeti ca v-ati angajat in activitati de transport public, activitate care nu intotdeauna este aducatoare de profit.
De altfel, este bine ca totusi, sunteti sensibili la sesizarile noastre si va preocupa in mod pozitiv inlaturarea unor asemenea incoveniente. Va recomand, ca la fiecare statie de autobuz, pe langa graficele dvs de calatorie,sa afizati si numerele telefoanelor utile pentru sesizarile cetatenilor nemultumiti.
Cu stima Gr.T. Dohotar

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5