Studiu Samsung: elevii din Bistriţa vor să aibă propria afacere sau vor să fie manageri

Samsung Electronics România împreună cu D&D Research au realizat, în perioada aprilie-iunie 2014, o cercetare cu scopul de a afla care sunt profesiile pe care elevii români români şi le doresc, dar şi cele pentru care aceştia sunt potriviţi din punct de vedere al personalităţii lor.

          Cercetarea a fost realizată pe un eşantion alcătuit din aproximativ 4.000 de elevi de liceu, între 14 şi 19 ani, din 15 licee de prestigiu din oraşele Timişoara, Arad, Oradea, Baia Mare şi Bistriţa. Aceasta are la baza răspunsurile acordate de elevi pentru Testul Self Directed Search sau Holland, un instrument de inventariere a intereselor vocaţionale, utilizat în autoevaluare, printre cele mai relevante la nivel internaţional în domeniul orientării vocaţionale.

          Conform cercetării realizate de Samsung Electronics România în trei licee de prestigiu din judeţul Bistriţa-Năsăud – Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu”, Colegiul Tehnic „Grigore Moisil”, Colegiul Naţional „George Coşbuc” – majoritatea elevilor au abilităţi de administrare şi aritmetice, însă de multe ori le lipsesc abilităţile artistice. Acestora le plac activităţile care presupun respectarea ordinii, rutinele şi adoptarea unor standarde clare (25% dintre elevi au aceste trăsături de personalitate).

          Elevii din Bistriţa-Năsăud sunt foarte interesaţi, în principal, de meseriile din domeniul tehnologiei informaţiei, 21,8% dintre elevi optând pentru meserii ca cea de programator sau inginer de sistem. În topul alegerilor lor sunt şi meserii ca cele actor (12,1%), avocat (9,7%) şi manager (5,9%)

          Raportat la întreg eşantionul, aproximativ 90% dintre ei îşi doresc meserii care implică un grad mare de independenţă sau vor să-şi dezvolte propria afacere.

          „În ediţia din acest an a Caravanei Samsung Trends of Tomorrow am vrut să le oferim elevilor şansa de a-şi alege cariera într-un mod SMART, ţinând cont atât de interesele şi personalitatea lor, cât şi de cerinţele de pe piaţa muncii. Unul dintre cele mai interesante mesaje transmise de cei peste 4.000 de elevi cu care am stat de vorbă este că, în acest moment, sunt  interesaţi şi potriviţi pentru domenii care implică spirit antreprenorial şi aptitudini digitale”, a declarat Mihaela Stănoiu, Marketing Manager în cadrul Samsung Electronics România.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]