Teraplast a obţinut un profit de 2,7 ori mai mare în primele şase luni faţă de perioada similară a anului trecut

Compania Teraplast, producător autohton de sisteme în domeniul instalaţiilor şi construcţiilor, a obţinut în primul semestru un profit net de 1,53 milioane lei, de 2,68 de ori mai mare faţă de 0,57 milioane lei în aceeaşi perioadă din 2013, potrivit unui comunicat postat pe site-ul propriu.     

          „Suntem, în acest moment, o companie stabilă din punct de vedere financiar şi operaţional, în ciuda contextului nefavorabil al pieţelor pe care Teraplast activează. În prima jumătate a anului, a existat o reţinere în sectorul de investiţii, atât în plan privat, cât şi în plan public. Am reuşit, însă, menţinerea vânzărilor la un nivel similar celui din anul precedent. În plus, am renegociat contractele de credit, astfel încât să reducem costurile de finanţare. Am menţinut, de asemenea, politicile implementate anul trecut - şi anume să avem vânzări profitabile - şi am evitat să intrăm într-un război al preţurilor. Avem, în acest moment, colaborări de succes cu partenerii noştri comerciali şi continuăm dezvoltarea portofoliului de clienţi atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. Evoluţia viitoare depinde, în principal, de repornirea investiţiilor publice şi private, un motor esenţial în dezvoltarea mediului de business. Investitorii privaţi urmăresc, însă, ca sectorul public să dea tonul şi de-abia ulterior pornesc motoarele investiţionale”, explică directorul general Traian Simion.

          Pe de altă parte, cifra de afaceri a înregistrat, în primele şase luni din 2014, o uşoară diminuare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu circa 1,17%, de la 104,36 la 103,14 milioane lei.
     „Evoluţia cifrei de afaceri a fost influenţată de evoluţia pieţelor pe care Teraplast activează, pieţe care, în prima jumătate a anului, din informaţiile publice existente, au înregistrat, în general, scăderi. În plus, vremea capricioasă din prima parte a anului a generat întârzieri în demararea lucrărilor de construcţii”, se arată în comunicat.

     În prima parte a acestui an, Teraplast a continuat proiectele de dezvoltare şi modernizare, investind 0,85 milioane euro, din totalul de 1,33 milioane euro programat pentru 2014. Investiţiile realizate în primele şase luni au vizat, în principal, linia de business Instalaţii & Amenajări şi au presupus, pe de o parte, completarea gamei de produse, ca urmare a cererii din piaţă, iar pe de altă parte înlocuirea unor utilaje.


     În a doua parte a anului, investiţiile vor fi, de asemenea, orientate înspre creşteri de capacitate şi înlocuire de componente de fabricaţie, pe liniile de business Profile tâmplărie, Granule şi tâmplărie termoizolantă, precum şi înspre componenta logistică, în principal amenajarea depozitelor regionale, menţionează sursa citată.

          În februarie 2014, Teraplast a semnat cu BRD un contract de credit sezonier, în valoare de 1 milion euro, pentru finanţarea achiziţiilor de materii prime. În martie, au avut loc modificări în structura acţionariatului companiei, Dorel Goia achiziţionând participaţia de 11,34% deţinută de SIF Banat-Crişana în Teraplast. În iunie, firma a hotărât să reînnoiască linia de credit în valoare de 3,3 milioane euro, accesată de la BRD.

          Cu o tradiţie de peste 115 ani, Teraplast (TRP) este, în prezent, unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme pentru piaţa construcţiilor, instalaţiilor şi amenajărilor din România.

 

.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]