În cadrul proiectului multilateral Comenius “Houses of Traditions”

Tradiţii lechinţene promovate în Spania

În cadrul proiectul multilateral Comenius “Houses of Traditions”, în care Grupul Şcolar Lechinţa este partener cu alte 6 ţări europene, la fiecare mobilitate reuşim cu succes să ne facem cunoscuţi şi să realizăm un schimb de experienţă util, în vederea optimizării procesului educativ.
Acest proiect are ca obiectiv principal facilitarea cunoşterii culturii şi civilizaţiei ţărilor partenere prin intermediul participării active şi directe, prin interacţiune şi contact cu mediul educaţional al fiecărei ţări în parte cât şi utilizarea limbii engleze în contexte concrete.
Pentru a doua oară în cadrul proiectului, Grupul Şcolar Lechinţa, prin d-şoara profesoară Barar Tincuţa şi d-na educatoare Matei Lavinia, a participat la întâlnirea de lucru din Spania, în perioada 4 – 10 martie 2012. Coordonatoare a acestui proiect, şcoala CEIP San Antonio din Torre Pacheco, Region de Murcia, a găzduit 6 echipe de profesori din România, Grecia, Polonia, Slovenia, Lituania şi Turcia. Ne-au primit cu multă căldură, autorităţile locale şi şcolare fiind foarte implicate în această acţiune, având grijă să ne facă şederea în Spania cât mai plăcută. Evident, vremea a fost de partea noastră, cadorisindu-ne o săptămână de primăvară, când în România zăpada insista să-şi prelungească şederea. Am vizitat oraşul capitală al regiunii, Murcia şi Cartagena, oraş port la Marea Mediterană. Ȋn cele două locaţii am avut parte de vizite la muzee, parcuri naturale şi expoziţii inedite, înţelegând astfel cultura, istoria şi civilizaţia spaniolă şi în special a regiunii Murcia.
Ȋntâlnirea din Spania a fost o bună îmbinare între muncă, schimb de experienţă şi cunoaştere a culturii prin contact direct cu aceasta. Conform programului de lucru, stabilit pentru această întâlnire, timp de 5 zile au avut loc workshop-uri în care reprezentanţii ţărilor partenere au avut discuţii pe marginea desfăşurării proiectului, realizarea activităţilor propuse la nivel şcolar şi impactul educaţional şi local pe care îl are acesta. S-au decis detaliile tehnice pentru următoarele mobilităţi pentru anul I de proiect, adică Polonia (6 – 12 mai 2012) şi Lituania ( 3 – 9 iunie 2012). Având în vedere faptul că principala activitate a proiectului este realizarea de materiale în vederea “populării” caselor tradiţiilor, în cadrul atelierelor de lucru s-au pus la punct detaliile realizării acestora, evident păstrând nota originală a fiecărei ţări. Ca ultim punct de discuţie a fost adaptarea şi modificarea programului şi activităţilor în funcţie de nevoile sesizate. A fost o atmosferă de lucru democratică, aşa cum este normal iar rezultatele şi eficienţa a putut fi văzută în raportul final al fiecărei ţări. Un alt punct important a fost spectacolul prezentat de către elevii spanioli, special pregătit pentru această întâlnire, în care am fost încântaţi să vedem dansurile tradiţionale ale zonei spaniole pe care o reprezintă. Tot în aceeaşi zi festivă a avut loc primul schimb de materiale. Toate cele şapte ţări au adus perechi de păpuşi îmbrăcate în costume tradiţionale, benzi istorice – în care au fost prezentate sub o formă cât mai atractivă principalele evenimente ale istoriei fiecarei tari, înregistrare video a dansului tradiţional şi o prezentare a ţării, regiunii, localităţii şi şcolii partenere în proiect. Fiecare ţară şi-a prezentat produsele muncii elevilor din şcoala lor, apoi în faţa profesorilor şi elevilor spanioli şi-au prezentat ţara şi dansul tradiţional. A fost un moment emoţionant atât pentru mine, cât şi pentru colega mea atunci când ne-am prezentat ţara şi tradiţiile româneşti, mai precis pe cele bistriţene. Toţi cei prezenţi au fost plăcut impresionaţi de produsele româneşti care au concurat în frumuseţe şi diversitate cu toate celelalte. Am revenit acasă cu materialele prezentate de celelalte ţări şi împreună cu echipa de proiect am “mobilat” camerele “Casei tradiţiilor” din şcoala noastră.
Aşa cum ne-am dorit de la început, acest proiect are un impact pozitiv atât în cadrul echipei de proiect a Grupului Şcolar Lechinţa, cât şi asupra promovării naţionale/ regionale/ locale şi a unui foarte benefic schimb de experienţă la nivel educaţional. Ne declarăm onoraţi să participăm la acest proiect, pe care îl desfăşurăm cu drag în şcoala noastră.
prof. Tincuţa Barar,
coordonator proiect – Grupul Şcolar Lechinţa

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5