Cu bani europeni

Un număr de 185 bugetari bistriţeni, instruiţi printr-un proiect al Consiliului Judeţean

Un număr de 185 persoane, funcţionari publici de conducere, de execuţie şi personal contractual din cadrul CJ BN, al instituţiilor subordonate (DGASPC, Biblioteca Judeţeană, Centrul Judeţean pentru Cultură şi Complexul Muzeal Judeţean) şi din primăriile oraşelor mici şi ale comunelor, au participat la sesiuni de formare şi specializare profesională.

Activitatea de instruire a fost una dintre componentele proiectului „Pregătirea profesională a resurselor umane, prioritatea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud”, care s-a derulat în perioada martie 2011 – septembrie 2012.

Proiectul, în valoare de 750.000 lei (din care 98% reprezintă asistenţa nerambursabilă), a fost cofinanţat prin Fondul Social European, Programul Operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative, Axa prioritară I - Îmbunătăţiri de structură şi proces ale managementului ciclului de politici publice”, a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean, Bogdan-Gruia Ivan.

În fapt, s-au derulat 14 sesiuni de instruire pentru ECDL (complet), limba engleză, responsabil proces, managementul instituţiilor publice, managementul financiar al proiectelor, investiţii publice, implementarea proiectelor finanţate prin FEADR sau POR, managementul proiectelor culturale, director program, managementul serviciilor sociale, expert achiziţii publice, optimizarea comunicării intrainstituţionale şi formator. Licitaţia a fost adjudecată de o firmă din Galaţi - SC Centrul de Consultanţă şi Studii Europene SRL – partener şi pentru AJOFM BN într-un proiect pe turism. Oricum, în urma procedurilor de achiziţii publice, a fost economisită suma de 220.000 lei!

Potrivit managerului proiectului, Mihaela Ţărmure, au fost acordate 343 certificate de participare şi nu mai puţin de 241 certificate de absolvire (şi asta pentru că mulţi dintre participanţi au optat pentru două module de formare).

Dincolo de profesionalizarea personalului din administraţia publică judeţeană şi locală, Consiliul Judeţean “a rămas” şi cu o sală de cursuri, dotată cu echipament IT (zece note-book-uri, două videoproiectoare şi o tablă interactivă) şi mobilier specific.

Proiectul prevedea şi o vizită de studiu pentru analizarea modelelor de bună practică în gestionarea proiectelor europene, lucru care nu a mai fost considerat oportun, mai ales pe perioada schimbului ...de mandate.

Vicepreşedintele Stelian Dolha: În administraţie, trebuie să ne perfecţionăm continuu
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Stelian Dolha, crede că implemnetarea unui astfel de proiect este oportună, ţinând cont şi de deficitul de profesionalizarte în anumite domenii, resimţit chiar şi în instituţia pe care o reprezintă.
“Formarea şi pregătirea profesională a funcţionarilor publici şi a personalului contractual este şi va rămâne în atenţia Consiliului Judeţean, pentru că nu putem face niciun pas fără ca personalul din instituţie şi din primării să fie bine pregătit.
Vorbim de oameni care trebuie să se perfecţioneze continuu, şi oameni pe care îi putem folosi în proiectele noastre. În urma acestui proiect am reuşit să avem 15 persoane cu pregătire în domeniul achiziţiilor publice, domenii unde avem nevoie. Noi avem, conform organigramei, şi acea Unitate de proiecte europene. Conform proiectului pe care îl încheiem, avem oameni pregătiţi peimplementarea unor proiecte finanţate din fonduri europene.
Va trebui încontinuu să ţinem pasul cu ceea ce înseamnă pregătire profesională, nu putem să batem pasul pe loc, va trebui să ne perfecţionăm”, a declarat Stelian Dolha.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5