Valentin Ionescu (ISF): Utilizarea tehnologiei îmbunătățește predarea și învățarea și adaugă o nouă dimensiune experienței generale de învățare

În cadrul evenimentului ”Cercetarea ştiinţifică în domeniul financiar. Provocări şi soluţii”,  organizat de Dc News si Institutul de Studii Financiare,  Președintele ISF, domnul Valentin Ionescu a transmis: ”Utilizarea tehnologiei îmbunătățește predarea și învățarea și adaugă o nouă dimensiune experienței generale de învățare.”

Evenimentul face parte din proiectul WORLD INVESTOR WEEK 2021

Ce s-a demonstrat? Inovațiile tehnologice revoluționează sectorul educației

Tehnologii emergente: Schimbarea modului în care elevii învață

  • Tehnologiile emergente schimbă în prezent modul în care elevii învață și potențialele transformări tehnologice din viitor.
  • Tehnologia devine din ce în ce mai obișnuită în scenariul educațional recent.
  • Utilizarea tehnologiei în clasă îmbunătățește predarea și învățarea și adaugă o nouă dimensiune experienței generale de învățare.
  • Învățarea a progresat deja de la abordarea tradițională bazată pe manuale la una mai bazată pe tehnologie.
  • Accesul pe scară largă la tehnologie și internet prin smartphone-uri și computere a transformat modul în care funcționează sistemul de învățământ convențional.
  • Tehnologiile emergente, precum inteligența artificială, analiza Big Data, cloud computing, realitatea augmentată și virtuală, își găsesc deja locul în industria învățării.
  • Aplicarea tendințelor tehnologice emergente va duce la o transformare a modelelor educaționale și va modifica complet modul în care elevii abordează învățarea (Pedagogia Digitală).

Moduri în care tehnologiile emergente ar putea avea impact asupra educației în viitor :

  • O creștere a mediilor de învățare mixte;
  • Personalizarea învățării;
  • Automatizarea în educație;
  • Experiențe de învățare atractive;
  • Medii inteligente de învățare.

O creștere a mediilor de învățare mixte (Blended Learning)

  • Preferința față de cursurile care combină învățarea convențională, față în față, cu caracteristicile tehnologice ale mediilor de învățare online este în creștere.
  • Îmbunătățirea sistemului de învățământ actual cu metode inteligente de învățare folosind aplicații mobile, tablete și laptopuri devine treptat normalitate.
  • Deși acest lucru nu înseamnă că valoarea componentelor de instruire față în față va scădea în curând, cererea pentru cursuri care au încorporat componente online dă naștere unor medii de învățare combinate.
  • Acestea fac învățarea interactivă și ușor accesibilă pentru studenți si elevi.
  • Creșterea cursurilor virtuale a dus la încorporarea flexibilității în programul cursurilor.
  • Cursurile flexibile care facilitează învățarea la cerere au devenit treptat o realitate.
  • Acest lucru le oferă studenților libertatea de a alege durata cursului care se potrivește cel mai bine preferințelor lor, în loc să aibă o dată rigidă de începere și de sfârșit cu calendar fix.
  • Odată cu trecerea treptată a pieței către economia ”digitala”, metodologiile educaționale trebuie să treacă de la convenție la inovare.

 

Personalizarea învățării                                             

  • Utilizarea algoritmilor de inteligență artificială în domeniul educației are potențialul de a emancipa studenții și de a duce la personalizarea unui curriculum pentru a satisface nevoile individuale ale elevului.
  • Analizând cuprinzător modelele de învățare ale unui student și comportamentul istoric de studiu, analiza învățării poate fi aplicată datelor colectate.
  • Aplicațiile bazate pe inteligență artificială ar putea fi capabile să urmărească progresul elevului, să emită avertismente profesorului dacă un student rămâne în urmă, să primească notificări automate despre termenele limită de depunere a proiectelor și să vină cu un plan de învățare personalizat în funcție de datele individuale ale elevilor.
  • În loc de o abordare universală a învățării la clasă, experiențele personalizate de învățare, care se bazează pe software personalizat, pot duce la personalizarea experiențelor de învățare. https://financiarul.ro/wp-content/uploads/2021/10/Imagine3.png

Automatizarea în educație

  • Încorporarea algoritmilor de automatizare și inteligență artificială în sectorul educației are potențialul de a reduce semnificativ sarcina administrativă asupra educatorilor.
  • Utilizarea tehnologiei și a inteligenței artificiale pentru automatizarea sarcinilor repetitive ar putea duce la evaluări mai rapide ale proiectelor și sarcinilor.
  • Tehnologia are, de asemenea, potențialul de a elimina problema subiectivității din evaluări și de a duce la o metodologie uniformă de notare care este aplicabilă universal – minus părtinirea umană.
  • Automatizarea oferă educatorilor șansa de a se concentra mai mult pe predarea efectivă și pe interacțiunea cu studenții, eliberându-i de responsabilitățile lor administrative.

https://financiarul.ro/wp-content/uploads/2021/10/Imagine2.png

Medii inteligente de învățare

  • Utilizarea aplicațiilor și dispozitivelor interactive poate duce la dezvoltarea unor medii inteligente de învățare. Soluția bazată pe Internet of Things (IoT) se concentrează pe utilizarea dispozitivelor inteligente pentru îmbunătățirea abilităților și personalizarea învățării.
  • Utilizarea IoT în educație face ca învățarea să fie mai accesibilă, sporind în același timp eficiența metodologiilor de predare.
  • Utilizarea aplicațiilor mobile, a laptopurilor și a tabletelor devine deja o parte din viața de zi cu zi a unui student.

Amalgamarea tehnologiei și educației este cu siguranță un pas în direcți