Vânzarea de diamante la nivel global. Cât sunt dispuși oamenii să plătească pe un inel de logodnă cu o astfel de piatră

Diamantul este, fără doar și poate, cea mai populară piatră prețioasă din lume, iar dacă te gândești că ar fi ajuns o alegere prea clasică, și probabil ieșită din trenduri, statisticile țin cu tot dinadinsul să te contrazică.

Iar asta pentru că bijuteriile încrustate cu diamante rămân în topul celor mai căutate, mai vândute și mai apreciate bijuterii, deși ocupă un loc fruntaș și în topul celor mai scumpe.

Toate aceste lucruri reies din ultimul raport întocmit de renumita De Beers – una dintre cele mai mari companii de minerit și extracție a diamantelor din lume, care, potrivit Wikipedia, astăzi controlează 40% din piața mondială a diamantelor brute. Raportul, denumit The Diamonds Insight Report 2016, ne arată, în cifre, cât sunt de populare diamantele în lume și – apropo de tendințe – cât sunt de populare în rândul tinerilor (persoane născute între anii `80 și începutul anilor 2000).

Vânzarea bijuteriilor cu diamante, în creștere

Astfel, în 2015, 45% dintre cumpărătorii de bijuterii cu diamante din cele patru piețe importante ale lumii – SUA, China, Japonia și India – au fost tineri cu vârste de până în 35 de ani.

În total, în anul respectiv, s-au vândut, la nivel global, bijuterii cu diamante în valoare de 79 miliarde de dolari.

Iar mare parte dintre aceste bijuterii au fost inele de logodnă. Peste ocean, costurile medii ale unui inel de logodnă cu diamant au fost cuprinse, în 2015, între 4.770 și 5.580 dolari.

Statisticile De Beers arată, de asemenea, că în 2016, vânzarea diamantelor a crescut la 80 miliarde de dolari, cu 0,3% mai mult decât în 2015.

Cea mai mare creștere înregistrată de vânzarea de diamante la nivel global a avut loc, însă, în 2009-2010, procentul fiind de 10%.

În privința anului curent (2017), De Beers estimează că inelul de logodnă cu diamant va continua să rămână în topul celor mai populare bijuterii încrustate cu astfel de pietre, însă vânzările vor fi sporite și de creșterea numărului de femei care investesc personal în cumpărarea de bijuterii.

De asemenea, se așteaptă și o creștere a vânzărilor de bijuterii încrustate cu mai multe pietre de diamant, nu doar cu una.

Inelele de logodnă cu diamant în Europa

Pe lângă cele patru piețe importante ale lumii, pe restul globului se împarte în jur de 19-20 % din vânzarea de diamante. Nici europenii nu au alte preferințe atunci când vine vorba de pietre prețioase, diamantul rămânând pe primul loc în special când vine vorba de cumpărarea unui inel de logodnă.

Cele mai populare modele sunt cele solitaire, cu o singură piatră poziționată central, iar forma în care aceasta este tăiată este round sau princess. De altfel, combinația cea mai des întâlnită este cea de diamant incolor cu aur alb, pentru că acesta nu reflectă nicio nuanță colorată în piatră, cum o poate face aurul galben, de exemplu, care îi poate da diamantului o tentă gălbuie.

În privința prețului pe care europenii sunt dispuși să-l accepte, atunci când vor să cumpere un inel de logodnă cu diamant, acesta este mult mai scăzut decât în marile piețe ale lumii. Totuși, există țări în care media costului trebuie să fie echivalentă cu până la 3 salarii.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]