13 sfaturi de urmat dacă ții la spatele tău

Foarte multe activități dintre cele pe care le efectuăm zilnic determină adoptarea unei posturi inadecvate. În timp, o poziție greșită cauzează dureri resimțite în zona spatelui. De asemenea, și factori precum sedentarismul, o alimentație deficitară sau excesul de greutate pot conduce la probleme lombare, cervicale ori ale coloanei vertebrale. Din fericire, poți preveni afecțiunile spatelui generate de un comportament necorespunzător, dacă ții cont de sfaturile următoare:

1. Odihnește-ți spatele în timpul somnului

După ce ai stat o zi întreagă pe scaun sau, din contră, ai lucrat în picioare, trebuie să te asiguri că, atunci când te odihnești, menții spatele într-o poziție corectă. Dormi pe o saltea dreaptă, tare, și folosește o pernă ce respectă curbura naturală a coloanei. Dacă te odihnești pe spate, așează o pernă sub genunchi, iar în cazul în care dormi pe burtă, pune o pernă micuță sub abdomen.

2. Adoptă o postură corectă la birou

Cei mai mulți dintre oamenii care lucrează la birou își petrec timpul pe scaun, în fața calculatorului. Din acest motiv, ajung adesea să se confrunte cu dureri de spate sau hernii de disc. O postură corectă poate ajuta la evitarea tuturor problemelor, la fel și un scaun confortabil. Dă click aici ca să alegi un produs ergonomic, pe care să-l așezi astfel încât picioarele tale să stea perpendicular pe podea, iar genunchii îndoiți la 90 de grade.

3. Schimbă-ți des poziția

Ia pauze scurte atunci când stai prea mult în poziția șezând. Ridică-te de pe scaun și fă câțiva pași la fiecare jumătate de oră, pentru că, dacă îți miști corpul cât mai des vei putea să eviți durerile cauzate de perioadele lungi de stat în același loc.

4. Încearcă să slăbești

Excesul de greutate afectează foarte mult spatele, de aceea este necesar să încerci să pierzi câteva kilograme dacă te confrunți cu dureri. Un abdomen ferm, cu mușchii bine lucrați, te va ajuta să previi orice posibilă afecțiune a coloanei vertebrale.

5. Fă mișcare în fiecare zi

Activitatea fizică regulată întărește musculatura spatelui și ameliorează durerile. Exercițiile de întindere, sesiunile de yoga, alergatul, mersul sau înotul te vor ajuta să te simți mult mai bine.

6. Ridică corect obiectele grele

Cu toate că este de preferat să eviți să ridici greutăți, dacă trebuie să faci asta asigură-te că stai într-o poziție stabilă, cu picioarele depărtate. Nu te apleca asupra obiectelor din talie, ci îndoaie genunchii. Ghemuiește-te și ridică greutatea cu ajutorul brațelor, întinzând ușor picioarele.

7. Consumă alimente bogate în calciu și vitamina D

O alimentație sănătoasă este absolut necesară pentru hrănirea oaselor și a mușchilor în scopul prevenirii apariției inflamațiilor în organism. Produsele lactate, fructele, semințele sau cerealele integrale nu trebuie să lipsească din dieta ta. De asemenea, vitamina K este vitală pentru a fixa calciul în oase, așa că include la mesele zilnice și alimente care conțin acest nutrient, precum spanac ori broccoli.

8. Apelează la masaj

Masajele de relaxare sunt ideale pentru a elimina tensiunea musculară. Totodată, acestea ameliorează durerile de spate, de aceea este indicat să mergi cel puțin de două ori pe săptămână la un specialist. Fă-ți timp pentru un astfel de răsfăț, iar spatele tău îți va mulțumi mai târziu.

9. Ai grijă cum te așezi pe scaun

Atunci când vrei să stai pe scaun, asigură-te că ai spatele drept, umerii trași în spate și lăsați, iar tălpile picioarelor tale sunt lipite de podea. Mai mult, dacă ai obiceiul de a ține picioarele încrucișate, nu face asta pentru o perioadă lungă de timp. Altfel,  circulația sângelui prin vene se blochează, ceea ce conduce la apariția inflamațiilor și varicelor.

10. Fii atent cum te ridici din poziția șezut

În momentul în care vrei să te ridici de pe scaun, ține cont ca pieptul tău să fie drept și abdomenul activ, pentru că mușchii abdominali sunt cei care te ajută să-ți menții stabilitatea. Greutatea întregului corp trebuie să fie distribuită uniform pe ambele picioare, iar genunchii ușor îndoiți.

11. Poartă pantofii potriviți

Încălțămintea nepotrivită poate conduce la o listă lungă de probleme ale picioarelor și coloanei vertebrale. Pantofii ideali trebuie să fie flexibili, iar dacă obișnuiești să faci sport e necesar să folosești adidași cu spumă confortabili. Femeile trebuie să evite pantofii cu toc, mai ales dacă au probleme cu coloana. Totuși, dacă există situații când trebuie să poarte încălțări înalte, este bine ca tocurile să nu depășească 6 cm.

12. Mergi corect pe jos

Menține capul și gâtul drepte atunci când mergi și evită să privești pământul pentru mult timp. În plus, asigură-te că înainte calci pe călcâi și apoi pe degetele picioarelor.

13. Stai corect în picioare

Amintește-ți întotdeauna să stai drept în picioare, cu umerii înapoi și capul ridicat. Mută-ți greutatea de pe un picior pe altul periodic și astfel vei avea o poziție corectă.

Ia în considerare aceste sfaturi și include-le în rutina ta zilnică! În scurt timp, vei observa că spatele tău este drept, frumos și sănătos.

https://image.freepik.com/free-photo/tired-businesswoman-looking-laptop-desk-office_107420-33930.jpg

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5