Deputatul Ionuţ Simionca (PMP): Vânzătorii de maşini trebuie să-şi asume răspunderea privind corectitudinea datelor de la contorul kilometric!

Proprietarii de autovehicule care le înstrăinează prin contract de vânzare-cumpărare vot fi obligați să își asume răspunderea privind corectitudinea datelor înscrise la contorul kilometric al mașinii, dacă Parlamentul va adopta propunerea legislativă inițiată de către deputatul PMP din Bistrița-Năsăud, Ionuț Simionca.

"Certificatul de înmatriculare datează ca model din 2007, odată cu aderarea la Uniunea Europeană, numai că între timp importul de mașini din țările vestice a crescut semnificativ, încât a devenit o meserie bănoasă pentru mulți concetățeni care fac drumuri peste hotare special pentru a satisface nevoile de achiziție de pe piața română a autovehiculelor. Deși un cumpărător verifică mașina înainte de cumpărare într-un service, de multe ori datele privind kilometrajul s-au dovedit false, iar aceștia au plătit mai mulți bani pentru o mașină mult mai uzată decât au crezut, având de-a face cu multe cazuri de înșelătorie raportate la organele de poliție", argumentează deputatul Ionuţ Simionca.

Prin adoptarea și aplicarea acestei legi, inițiatorul consideră că se poate evita falsul în declarații, care se sancționează conform  prevederilor art. 326 din Codul Penal, precum și înșelătoria căreia îi cad pradă unii români, descurajarea tranzacțiilor cu vehicule ale căror date sau caracteristici sunt trucate sau nereale și, în consecință, creșterea siguranței pe drumurile publice.

Propunerea legislativă pentru completarea art.15 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost depusă la Camera Deputaților și este susținută de 25 deputați și senatori de la PMP, dar și de deputați de la PSD, PNL, USR, UDMR, minorități.

 

Comentarii

03/08/17 10:29
Cititor

Nu "trebuie" stimate domn, ci este obligatoriu aceasta, prin legea noastra de drept civil, unde se prevede ca vanzatorul, trebuie sa garanteze cumparatorul pentru vicii ascunse si evictiune. ( Daca nu stiti ce-s alea, intrebati un jurist ... )
Problema este ca nimeni nu poate fi tras la raspundere in cazul unei eroori de fapt , pentru niste masini aduse din strainatate pe care vanzatorul le-a cumparat de la altii la randul sau, masina nemaiavand "Cartea tehnica " unde de fapt si de drept, service-urile inscriu km rulati, la fiecare operatiune de verificare sau remediere tehnica efectuata la masina respectiva , indelungul timpului, in mod succesiv pana "la zi " . Insasi lisa acesteia, ar trebui sa dea de gandit, ca ceva nu este "real" la masina vanduta .
Este un perpetuum mobile de vicii si evictiuni daca vreti, foarte greu de demonstrat .Ideal ar fi ca orice masina, inainte de a merge la omologare la RAR, daca nu are aceasta "Carte thnica " emisa de un service de specialitate din evidenta autoritatilor rutiere din UE, sa fie obligatorie efectuarea unei verificari tehnice de specialitate in Romania , tot la un astfel de service autorizat si agreat de ARR ( Autoritatea Rutiera ) si functie de starea motorului si functie de uzura generala a componentelor masinii , sa i se stabileasca exact ( sau cat mai real ) Km efectuati .

07/08/17 09:56
Comentariu

Absolut nimeni care aduce masini second din strainatate, nu prezinta la vanzare si Cartea Service a masinii in cauza , care trebuie sa aiba aceiasi vechime cu Cartea de identitate ( Brifful masinii ) si asta intocmai pentru faptul ca toate kilometrajele sunt masluite . Majoritatea masinilor sant rulate cam dublu fata de ceea ce este expus pe vizorul kilometrajului ... pentru ca cei din UE, unde combustibilul auto este ieftin , ruleaza si circula multi km cu ele ... ( adica cel putin 80-100 Km zilnic ). Inmultiti Dvs macar 50-60 Km/zi... cu varsta masinii si vedeti cati Km va ies... In medie , cel putin 2000-2500 Km/ luna sunt efectuati cu masinile din UE si in 10 ani de zile, fiti siguri ca au peste 250.000 Km rulati , chiar daca estetic ele arata ok , pentru ca au sosele bune, curate si spalate si majoritatea le tin in garaje .
Asa ca nu va lasati imbatati cu apa rece si cereti-le Cartea Service emisa si care trebuie sa aiba aceiasi "varsta" cu certificatul de inmatriculare strain ( cel putin ) . Daca n-o au, fiti siguri ca masina-i masluita ( cel putin la kilometraj ) .

09/08/17 11:02
Cititor

Domnul Simionca, este cat se poate de simplu.
Sa se completeze prin Ordin al Ministrului de Interne , "Lista" cu documentele necesare inmatricularii, prin adaugare obligatorie si a:
- "Cartii Service " de la autovehiculele importate - care sa fie valabile, doar daca au data certa si apropiata datei de prima inmatriculare a masinii respective , prevazute in "Cartea de Identitate" straina "( Firescheinul masinii ) ...
- SAU ... daca lipseste aceasta "Carte Service ", atunci un document de expertiza a masinii care urmeaza a se inmatricula, emis de un atelier mecanic din Romania autorizat sa efectieze ITP, care sa verifice daca km de la bord sunt reali si/sau un coeficient de corectie al acestora in cazul in care acestia nu corespund starii tehnice .
Este de notorietate publica faptul ca absolut nici un "smecher" de masini, nu inmaneaza cumparatorului si " Cartea Service " a acesteia , pentru ca in mod cert kilometrajul a fost modificat .
In orice Carte service, in orice tzara, sunt inscrisi succesiv km aratati la bord, cu ocazia inspectiilor tehnice auto, sau al anumitor reparatii si operatiuni de service ... la orice masina .
SIMPLU !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5