Grupul Teraplast devine acţionar majoritar al Politub, cu 99,99% din capital

 

Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România şi unul dintre principalii producători de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, împreună cu subsidiara Terasteel, au semnat pe 3 august, un contract de vânzare-cumpărare de acţiuni cu New Socotub S.A., Franţa, pentru achiziţia pachetului reprezentând 50% din capitalul social al subsidiarei Politub S.A.

În urma acestei tranzacţii, Teraplast va avea o participaţie de 99,99% din capitalul social al Politub, iar Terasteel o participaţie de 00,01%.

 

Unul dintre principalele motive care au stat la baza acestei decizii a fost dorinţa grupului de a avea un mai mare control asupra companiei, respectiv de a implementa deciziile de management mai rapid şi eficient, pentru a fi ȋn acord cu cerinţele actuale ale pieței. De asemenea, un alt factor important avut în vedere este dezvoltarea acestui segment de produse", declară Mirela Pop, Director General Teraplast. 

Reprezentanţii Teraplast mai spun că această achizitie era prevazută în planul de investiţii al grupului, Politub S.A. fiind un jucător important pe piaţa ţevilor de apă şi gaz. În 2016, societatea a realizat o cifră de afaceri de 49 milioane lei şi un profit net de 1,75 milioane lei.

Fabrica Politub deţine în proprietate 32.800 mp, din care 4.700 de mp fiind hale de producţie. Compania deţine şase linii de fabricaţie de ţeavă de polietilenă, dintre care cinci de ţeavă lisa apă, gaz şi comunicaţii – Krauss Maffei şi Battenfeld-Cincinnati – cu capacitatea de a produce tevi cu diametre cuprinse intre 20mm si 670mm şi una de producţie teavă corugată – Drossbach – cu capacitatea de a produce ţevi cu diametre cuprinse între 90 si 160mm. De asemenea, compania a implementat sistemele informatice SAP si Qlik şi deţine certificările ISO 9001 si ISO 14001. Politub deţine un laborator acredidat de probe, dotat după prevederile celor mai exigente norme europene în materie.

Produsele fabricate sunt complementare cu celelalte linii de business ale Teraplast, împreună oferind soluţii pentru proiecte complexe de logistică, mediu si utilitati.

Grupul Teraplast rulează o cifră de afaceri anuală de peste 400 de milioane de lei. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe şapte linii de business: Instalaţii & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Structuri metalice zincate, Tâmplărie termoizolantă şi Ţiglă metalică, deţinând poziţii de top pe o mare parte din aceste pieţe. Compania-mama Teraplast este lider de piata pe segmentele de canalizări exterioare şi granule, şi este al doilea jucător de pe piaţă de canalizări interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea jucător de pe piaţa de panouri sandwich şi liderul pietei de structuri metalice zincate. În acelaşi timp, compania Depaco SRL, deţinută în proporţie de 60% de Teraplast, este al doilea producător de ţiglă metalică de pe piaţa din România.

Achiziţia pachetului de acţiuni este condiţionată de obţinerea avizului favorabil de preluare din partea Consiliului Concurenţei.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]