A SOSIT „POŞTAŞUL”

Mă bucură faptul că Poștașii și Poșta trec pe zi ce trece la un nivel din ce în ce mai înalt de deservire, având ca scop final creșterea calității serviciilor, în raport cu condițiile de muncă și crearea unor perspective pentru venituri mai mari și mai sigure. Am o deosebită stimă pentru poștașii, care cu tolba plină parcurg zeci de kilometri pentru ca știrile să ajungă la timp în casele noastre.

Indiferent de timp, ploaie, viscol, furtună, ninsoare, arșiță, poștașul e în activitate, înfruntând toate intemperiile. Poștașul este un învingător și niciodată nu se plânge confirmându-și personalitatea prin fapte.

Am citit revista “Poștașul” cu nr. 451și am sesizat că această Companie traversează o perioadă agitată, în care se va schimba algoritmul de funcționare, să sperăm prin decizii oportune cu ape mai liniștite.

La rubrica ACTUALITATE, se prezintă bugetul Poștei pe 2016, adoptat de Guvern în ședința din 6 iulie. Compania a prevăzut investiții totale în valoare de 65 de milioane lei și un profit estimat pentru 2016, de 4 milioane lei. Se continuă parteneriatul cu justiția, unde poșta a câștigat licitația pentru furnizarea de servicii poștale destinate instanțelor cât și știrea că taxele auto și de pașapoarte se pot achita și la poștă.

Poștașii români sunt buni sportivi ca dovadă au ieșit campioni la Balcaniada “Marșul Factorilor Poștali” din 2015, organizată la Cheile Grădiștei.

La Gura Humorului, s-a desfășurat la 13 august 2016, etapa finală a celei de a 37-a ediții a Marșului Factorilor Poștali, unde au participat 84 de concurenți, 42 la proba feminină și tot atâția la cea masculină, câte unul pentru fiecare județ.

La rubrica EVENIMENT aflăm că poșta română a ieșit pe primul loc în campania Bike2 Work, o campanie europeană, desfășurată în 12 state europene, care încurajează adoptarea bicicletei ca mijloc de transport alternativ, în detrimentul automobilului. Compania își propune să schimbe comportamentul și mentalitatea angajaților, să vină în întâmpinarea nevoilor bicicliștilor luând exemplul celor trei angajați ai Poștei Române: Dan Pascu, Bogdan Jitariu și Sorin Stoiculescu, bicicliști consecvenți care au ales să folosească cel mai ecologic mijloc de transport în detrimentul automobilului. Ei au adus Compania pe primul loc la numărul de kilometri parcurși în cadrul companiei Bike 2 Work, aproape 4500, în două luni. La muncă, doar cu bicicleta.

Personajul central al revistei este poșta bistrițeană tratată la superlativ la rubrica OJP-ul Lunii sub genericul: “Poșta, cultura, natura și bistrițenii”.

Directorul OJP Bistrița Năsăud, Toader Cifor, coordonează activitatea a peste 300 de poștași încercând să se mențină în graficul de venituri și cheltuieli care i-a fost trasat. Poștașii bistrițeni sunt oameni de nădejde, care știu meserie și se implică spre a mulțumii pe toată lumea. Cei 15 salariați din staff-ul administrativ sunt oameni harnici, cinstiți și conștiincioși, cu mare experiență în ale poștei.

Se străduiesc cu toții să înlocuiască veniturile pierdute cu prestații noi ca de exemplu dezvoltarea activității de brokeraj în domeniul asigurărilor. Un model în activitatea poștală de la Bistrița este maramureșanca Monica Anuța, diriginta OP Bistrița 1, care a introdus ordinea și disciplina în sistem în favoarea clienților. Are contact direct cu publicul, nu e timp de plictiseală, deoarece nicio zi nu seamănă cu alta.

La Năsăud avem ceva mai aparte. Dirigintele poștei Valer Petrehuș a transformat unitatea într-o renumită instituție de cultură păstrând tradițiile culturale ce s-au statornicit aici prin personalitatea academicianului Virtgil Șotropa fostul proprietar a acestui imobil. Din respect pentru cărturar, sala festivă a poștei năsăudene este intitulată – Virgil Șotropa, iar clădirea este monument istoric.

Dirigintele Valer Petrehuș a înființat aici o Societate culturală cu tematică literar-istorică și artistică și cu preocupări spre numismatică și filatelie. Aici se desfășoară activități culturale de mare amploare - expoziții, simpozioane, lansări de cărți, întâlniri cu oameni de aleasă cultură, activități mai bine orânduite decât în unele instituțiile de profil. Prin tot ce face Petrehuș la Năsăud contribuie la o imagine nouă a poștei. În altă ordine de idei, OP Năsăud a fost ales pentru a intra în proiectul pe care Poșta Română îl va demara în această toamnă alături de Patria Bank care urmărește oferirea de servicii financiar-bancare cu precădere populației din zona mic urbană și rurală.

Poștașii sunt singurii slujbași care zilnic cutreieră văile, dealurile, munții, stațiunile, punctele turistice și bat la porțile caselor de vacanță de la Valea Mare, Valea Blaznei sau Colibița, având ca un bun exemplu pe poștărița Elena Parasca din Prundul Bârgăului, care înconjoară lacul Colibița, spre a aduce vești celor ce se odihnesc în vilele sau căsuțele de vacanță din această zonă pitorească, străbătută pe jos sau cu bicicleta, fie în zorii zilei sau seara când sătenii se întorc acasă de la lucru.

La rubrica INTERNAŢIONAL este prezentată poșta din Slovenia, iar ultimele pagini sunt dedicate poștașilor de pe calea aerului și horoscopul poștașilor arătându-le care este calea lor în viață. Succes revistei POŞTAŞUL!

Comentarii

30/08/16 11:06
Cititor

Aprecieri de bine fata de aceasta categorie de salariati ai POSTEI ROMANE , care permanent, zi de zi... sunt printre noi, ne aduc atat stiri si bucurii, cat si "facturi" si datorii ... si care ... cunosc cel mai bine teritoriul si populatia din sectorul sau de responsabilitate si vad daca unii dintre noi mai traim ori am trecut " dincolo " ... ! Sincere felicitari si aprecieri de bine !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]