Absolvenţii bistriţeni se pot înscrie la AJOFM BN pentru a beneficia de servicii şi facilităţi în vederea angajării!
Agenţia Județeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud informează absolvenţii promoţiei 2023 că, în termen de 60 de zile de la absolvire, sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele instituţiei pentru a beneficia de toate serviciile puse la dispoziţie de AJOFM Bistriţa – Năsăud în scopul integrării acestora pe piaţa forţei de muncă.
"Precizăm că înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii facilităților acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.
Astfel, absolvenţii instituțiilor de învățământ care se înregistrează în evidenţele AJOFM Bistriţa – Năsăud ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, beneficiază de, servicii de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii gratuite de formare profesională, precum și de facilități financiare", explică directorul executiv al AJOFM BN, Otilia Râpan.
Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidenţele AJOFM Bistriţa – Năsăud ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă sunt:
- Actul de identitate;
- Diploma de absolvire sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii;
- CV;
- Declaraţie pe proprie răspundere – privind starea de sănătate – formular tipizat;
- Acord de utilizare a datelor cu caracter personal - formular tipizat;
Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.
Potrivit prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă din raza cărora îşi au domiciliul şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază de o primă de inserţie egală cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referinţă (ISR) în vigoare la data încadrării (ISR – 598 lei).
După expirarea termenului de 60 de zile de la absolvire, în cazul în care absolvenții s-au înregistrat ca persoană în căutarea unui loc de muncă, pot beneficia, la cerere, de indemnizație de șomaj în cuantum de 50% din valoarea ISR în vigoare, pentru o perioadă de 6 luni. Persoanele care, la data solicitării dreptului, refuză un loc de muncă potrivit pregătirii sau nivelului studiilor sau refuză participarea la servicii pentru stimularea ocupării şi de formare profesională oferite de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj.
Informații detaliate privind acordarea indemnizației de șomaj pentru absolvenții de învățământ sunt afişate pe site-ul instituției www.anofm.ro, secțiunea Persoane fizice/ Indemnizații de șomaj si venituri de completare
Citiţi şi:
- Absolvenţii de liceu se pot înscrie la AJOFM BN pentru a beneficia de măsurile de integrare pe piaţa muncii
- Absolvenții promoției 2024 sunt așteptați să se înscrie la AJOFM BN ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă! Ce beneficii pot primi!
- Absolvenţii promoţiei 2021 sunt aşteptaţi, în termen de 60 de zile de la absolvire, să se înregistreze în evidenţele AJOFM Bistriţa – Năsăud în scopul integrării pe piaţa forţei de muncă
- Absolvenţii promoţiei 2022, aşteptaţi la AJOFM să se înregistreze pentru a beneficia de servicii de integrare pe piaţa muncii
- Absolvenţii promoţiei 2019 se pot înregistra de la 1 iunie pentru a beneficia de toate serviciile oferite de AJOFM BN. Vezi ce acte sunt necesare!
Adaugă comentariu nou