Aspecte etnografice relatate de 11 echipaje
-
View the full image
Aspecte etnografice
Liceul de Muzică a găzduit, sâmbătă, concursul interjudeţean „Aspecte etnografice în comunităţile transilvane”, realizat de Asociaţia Profesorilor de Istorie, cu sprijinul Primăriei municipiului şi al Consiliul Local Bistriţa. Deschiderea oficială a aparţinut profesorului Claudiu Şular, preşedintele APIR BN şi, în acelaşi timp, directorul instituţiei gazdă, şi inspectorului şcolar general, Mihai Mureşan. Cele 11 echipaje au prezentat, începând cu ora 10.00 până în jurul orei 18, în faţa juriului, format din inspectorul Doina Petrean – preşedinte, artistul Petre Petruse, directorul executiv APIR BN – Dănuţ Archiudean, preşedintele APIR BN – Claudiu Şular şi jurnalistul Menuţ Maximinian, o personalitate reprezentativă, un obicei specific şi o mâncare tradiţională. Dintre personalităţile prezentate amintim pe Alexandru Vaida Voievod, Ion Sabadâş, Petre Petruse, Liviu Rebreanu, Constantin Pavel, Tudor Jarda, Iancu de Hunedoara, Tănase Todoran, George Coşbuc, Iacob Mureşanu. Majoritatea echipajelor au prezentat fastuosul obicei al nunţii, remarcându-se cu obiceiuri speciale Lechinţa - De-a vergelatu’, secţia maghiară de la Colegiul „Andrei Mureşanu” cu obiceiul Fărşag, Colegiul „George Coşbuc” Năsăud – „Cununa grâului” şi Grup Şcolar Silvic Năsăud cu „Veriguţa”.
La capitolul „Artă culinară”, menţionăm: „Varza a la Cluj”, „Găluşte cu păsat”, „Sărăţele”, „Zamă de şălate”, „Găluşte de aur”, „Mălai”, „Julfă”, „Scoverze”. În urma jurizării, locul I i-a revenit Grupului Şcolar din Bicaz, locul II Liceului de Muzică şi Liceului „Al. Papiu Ilarian” din Dej şi locul III Liceului „Radu Petrescu” din Prundu Bârgăului.
Citiţi şi:
- Ample manifestări la Liceul de Muzică Tudor Jarda Bistriţa
- 40 de ani de învăţământ muzical-artistic la Bistriţa
- Tradiţia, promovată de 40 de ani la Liceul de Muzică
- Marele Premiu al Festivalului „Aspecte etnografice în comunităţile tradiţionale” a mers la Aleşd
- Elevi din zece şcoli îşi prezintă, în concurs, valorile etnografice din comunităţile lor
Adaugă comentariu nou