Av. Monica Săsărman (vicepreședinte PSD BN): Imixtiune gravă a ministrului Pîslaru în activitatea de reglementare a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației
Recent, pe masa Guvernului s-a aflat OUG a Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene și Ministerului Finanțelor privind instituirea unor măsuri în domeniul gestionării investițiilor finanțate din PNRR și din fonduri publice naționale. Prin această OUG se dorește stoparea investițiilor finanțate prin PNDL I și II, Programul Național de Investiții Anghel Saligny și Programul național de construcții de interes public sau social, cu depășirea atribuțiilor si competențelor acestor două ministere.
Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene are în competență exclusiv reglementările în materie de fonduri europene. Reglementarea în materie de programe naționale cu fonduri publice naționale este atributul exclusiv al Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.
HG 477/2020 cu modificările ulterioare prevede clar că Ministerul Dezvoltării este autoritatea pentru lucrări publice și care realizează Programul de guvernare pe domeniile sale de activitate, implicit elaborează prioritățile, criteriile de eligibilitate și procedurile necesare finanțării, implementării, monitorizării programelor și proiectelor din domeniile sale de activitate.
Inserarea în cuprinsul OUG a unor prevederi prin care se suspendă derularea programelor naționale coordonate de către Ministerul Dezvoltării reprezintă o gravă imixtiune a ministrului Pîslaru în atribuțiile și competențele MDLPA, ceea ce atrage nelegalitatea articolelor prin care s-a suspendat derularea programelor naționale.
Titlu ordonanței nu păcălește pe nimeni și nici nu poate constitui vreun pretext pentru încălcarea dispozițiilor legale în materie de competență. De asemenea, nici calitatea de coinițiator a Ministerului Finanțelor și nici avizul dat nu poate confirma abaterea de la legalitate în ceea ce privește competența specifică de reglementare a unui minister, stabilită prin acte normative cu forță juridică superioară. De altfel, nici în expunerea de motive nu am regăsit indicat vreun articol care să-i permită acest lucru.
Pe înțelesul tuturor: Președintele unei judecătorii poate să instituie reguli într-o altă judecătorie condusă de un alt președinte? Un director de școală poate să instituie reguli într-o altă școală condusă de un alt director în absența unei legi care să permită acest lucru?
Citiţi şi:
- Secretarul de stat Monica Săsărman: Bugetul Programului Intereg Europe, majorat cu încă 15 milioane euro
- PNDL: Investiţiile aflate în finanţare 31 decembrie continuă. În etapa a II-a, educaţia şi sănătatea sunt prioritare
- De azi, pot fi depuse proiecte pentru rețelele de gaze finanțate prin programul ”Anghel Saligny”!
- Ministerul Dezvoltării deschide săptămâna viitoare apelurile de proiecte pentru rețelele de gaze finanțate prin ”Anghel Saligny”
- Monica Săsărman, vicepreședinte PSD BN: Un ministru trebuie să identifice soluții pentru finalizarea investițiilor, nu pentru tărăgănarea lor!
Adaugă comentariu nou