BAROMETRUL Informat.ro – INSCOP Research: AUR conduce detașat în preferințele electoratului pentru alegerile parlamentare

Comunicat de presă

Conform BAROMETRULUI Informat.ro – INSCOP Research, ediția a II-a, realizat în perioada 20-26 iunie 2025, AUR conduce detașat în preferințele electoratului pentru alegerile parlamentare.

BAROMETRUL Informat.ro – INSCOP Research este un sondaj de opinie lunar realizat de INSCOP Research la comanda platformei de știri Informat.ro în parteneriat cu think-tankul Strategic Thinking Group.

BAROMETRUL Informat.ro – INSCOP Research își propune să aducă în atenția publică teme de interes pentru a stimula conversații naționale despre subiecte diverse și politici publice esențiale pentru prezentul și viitorul României pornind de la opinia românilor în parteneriat cu centre de gândire și instituții academice de prestigiu. Este un demers prin care ne propunem să contribuim la consolidarea democrației prin utilizarea de instrumente științifice și credibile care aduc în prim planul dezbaterii publice vocea cetățenilor.

Metodologie: Datele au fost culese în perioada 20-26 iunie 2025. Metoda de cercetare: interviu prin intermediul chestionarului. Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului simplu, stratificat fiind de 1150 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.9%, la un grad de încredere de 95%.

Remus Ștefureac – director INSCOP Research: ”Polarizarea politică rezultată după alegeri se amplifică. În acest moment, din punctul de vedere al intenției de vot, cele 4 partide aflate la putere (PNL, PSD, USR și UDMR) cumulează 49% din intenția de vot a celor care aleg un partid, în timp ce opoziția parlamentară reprezentantă de AUR, POT și SOS România cumulează 46% din intenția declarată de vot a populației. AUR se detașează în intenția de vot atingând în premieră un scor de 40%, pe fondul unei perioade tensionate de negocierile prelungite pentru formarea noului guvern și perspectiva socială dificilă a măsurilor guvernamentale restrictive. PNL devine al doilea partid din România cu un scor de 17%, iar PSD continuă să piardă puncte, ajungând pe locul al treilea, foarte aproape de USR, cu un scor de aproximativ 13%. AUR și PSD se află la scorul maxim, respectiv minim istoric, de când sunt măsurate în sondajele realizate de INSCOP Research”.

Intenție vot alegeri parlamentare

Estimare participare vot alegeri parlamentare
Pe o scară de la 1 la 10, în care 1 înseamnă că ”sigur nu” vor merge la vot și 10 ”sigur da” vor merge la vot, 14.9% dintre români au ales 1, 1.6% au ales 2, 0.6% au ales 3, 0.6% au ales 4, 2.8% au ales 5, 2.5% au ales 6, 2.1% au ales 7. 4.2% indică 8, 2.4% 9 și 67.3% indică 10. 0.8% nu știu sau nu răspund la această întrebare.

Intenția de vot pentru partide politice la alegerile parlamentare

Raportat la cei care au exprimat preferința pentru un partid din listă, indiferent dacă declară că s-ar duce sau nu sigur vot (80.5% din total eșantion)

40.5% dintre alegători ar vota cu AUR (față de 38.1% în mai 2025), 17.3% cu PNL (față de 16% în mai 2025), 13.7% cu PSD (față de 17.4% în mai 2025), iar 13.1% cu USR (față de 12.2% în mai 2025). Pentru UDMR ar vota 5.2% dintre alegători (față de 4.5% în mai 2025), pentru POT – 4.2% (față de 3.2% în mai 2025), pentru SENS - 2.4% (față de 3.3% în mai 2025), iar pentru SOS Romania – 1.9% (față de 2.5% în mai 2025). 1.4% dintre respondenți își exprimă preferința pentru un independent (față de 1.5% în mai 2025), iar 0.5% pentru alt partid (față de 1.3% în mai 2025).

Mai multe detalii puteți citi pe site-ul informat.ro, accesând link-ul: https://informat.ro/sondaje-de-opinie/iulie-2025-barometrul-informatro-i...
***
INSCOP RESEARCH este o companie privată de cercetări sociale și marketing înființată în 2013. Inscop Research este parte a rețelei globale ESOMAR. Specialiștii INSCOP Research au împreună o experiență de peste douăzeci de ani în activitățile de cercetare sociologică, comunicare publică, științe politice și activități academice. Astăzi, INSCOP Research este una dintre cele mai active și mai respectate instituții de cercetare a opiniei publice din România, o companie cu standarde etice riguroase, apreciată pentru calitatea și imparțialitatea produselor sale. Studiile realizate de INSCOP Research sunt citate în mii de articole în presa românească și internațională, în rapoarte oficiale naționale și internaționale, în evaluări de specialitate ale unor think-tank-uri românești și internaționale prestigioase sau în publicații academice. INSCOP Research oferă o gamă largă de servicii cantitative și calitative, analize statistice pentru clienți corporate, instituții internaționale sau organizații politice. Produsele INSCOP Research au la bază metodologii riguroase, echipe experimentate de culegere a datelor pe teren, telefonic sau online și experți specializați în analiza complexă a datelor. INSCOP Research colaborează cu parteneri interni și internaționali cu reputație și competență demonstrate care asigură un înalt grad de acuratețe a rezultatelor cercetărilor. INSCOP Research și Bullfinch Group din SUA au încheiat un parteneriat de colaborare prin intermediul căruia își oferă sprijin reciproc în efectuarea de studii sociologice în România, în alte țări din regiune și în Statele Unite ale Americii.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5