BILETELE ÎN STAŢIUNI, ÎN BAZA PUNCTAJULUI

- Interviu cu IOAN FECHETE, director coordonator al Casei Judeţene de Pensii Bistriţa-Năsăud

- Începând cu acest an, biletele de tratament în staţiuni, prin Casa Judeţeană de Pensii, se repartizează după criterii noi. În principal, ce se înţelege prin noua formă de atribuire?

Ioan Fechete: - Dacă până acum repartizarea se făcea în ordinea cererilor depuse la Casa Judeţeană de Pensii, începând cu acest an, conform Deciziei Nr. 136/23.12.2009 a preşedintelui CNPAS, biletele în staţiuni se acordă ţinându-se cont de criterii precum:

1. Solicitantul a beneficiat/ nu a beneficiat de bilet de tratament balnear în ultimii doi ani; 2. categoria de pensie a beneficiarului (pensie de invaliditate; pensie de limită de vârstă; pensie de urmaş; pensie anticipată); 3. cuantumul pensiei. Sunt avute în vedere şi alte categorii: asiguraţii sistemului public de pensii, asiguraţii pentru accidente de muncă şi boli profesionale, beneficiarii unor legi speciale (veterani de război, cei care au fost persecutaţi din motive politice, persoane cu handicap ş.a.).

- Drept urmare, nu mai este valabil principiul „primul venit – primul servit” ci, pe baza criteriilor mai sus enumerate, principiul va fi cel al „punctajului descrescător”, adică nu ai beneficiat în ultimii doi ani de bilet, ai o pensie mai mică, vei obţine un punctaj mai mare şi ai prioritate la repartizarea biletelor.

Ioan Fechete: - Întocmai, aceasta este noua modalitate de repartizare a biletelor, repartizare care se va face prin calculator .

- Acestea fiind spuse, când se pot prezenta solicitanţii pentru obţinerea biletelor?

Ioan Fechete: - Cererile se depun cu cel puţin 40 de zile anterioare primei luni din perioada pentru care se solicită bilet. Şi, de asemenea ,prin cerere solicitantul poate opta pentru cel mult 3 staţiuni.

- Şi de când încep „ să curgă” cele 40 de zile?

Ioan Fechete: - La această dată, Casa de Pensii primeşte cereri şi credem că prima serie de trimitere la tratament va fi la începutul lunii martie , după aprobarea Bugetului Asigurărilor Sociale şi după contractarea de către CNPAS a locurilor în staţiuni.

- Prin urmare, a început primirea cererilor…

- Ioan Fechete: Da, avem deja înregistrate aproximativ 300 de cereri. Ceea ce trebuie să precizăm este că cererea este cerere tip (conform programului pe calculator) şi formularul se obţine la ghişeul „Bilete de tratament” al Casei Judeţene de Pensii.

Rezultatul solicitării va fi comunicat celor cărora li s-a aprobat bilet de tratament la adresa indicată sau telefonic, după cum a menţionat în cererea depusă.

Comunicarea va preciza data la care să se prezinte pentru ridicarea biletului şi actele necesare.

Solicitanţii cărora nu li s-a repartizat biletul solicitat, nu vor mai primi nici o comunicare.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5