Inspector şcolar general Cristian Nicula: 17 şcoli din Bistriţa-Năsăud, beneficiare de fonduri prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar

Un număr de 17 şcoli din Bistriţa-Năsăud vor semna, în perioada următoare, contractul de finanţare în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată” și finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Potrivit inspectorului şcolar general Cristian Nicula, este vorba despre Școala Gimnazială Nr.7 Viiișoara, Școala Gimnazială Budacu de Sus,  Școala Gimnazială Budești, Şcoala Gimnazială Dumitra, Școala Gimnazială "Grigore Herinean" Galații Bistriței, Liceul Tehnologic Lechința, Şcoala Gimnazială Nr.1 Leșu, Şcoala Gimnazială Livezile, Școala Gimnazială "Iacob şi Ioachim Mureșanu" Rebrișoara, Școala Gimnazială "Ion Pop Reteganul" Reteag, Şcoala Gimnazială Șieu, Școala Gimnazială Șieu Măgheruș, Școala Gimnazială Șieuț, Școala Gimnazială Sânmihaiu de Câmpie, Liceul Teoretic "Constantin Romanu Vivu" Teaca, Şcoala Gimnazială Tiha Bârgăului şi Şcoala Gimnazială Tureac.

“PNRAS utilizează trei pârghii pentru a fi sustenabil, autonomia școlii în utilizarea resurselor, în sensul că granturile vor fi implementate direct de către unitățile de învățământ, în colaborare cu comunitatea locală; răspundere pentru rezultate – sunt stabilite țintele ce trebuie atinse la nivel de școală: o rată mai mare de înscriere, o rată mai mică de absenteism, o rată mai mare de participare la examenele naționale, un procent mai mare de elevi care reușesc să promoveze examenul de final de ciclu cu cel puțin nota 6;  evaluare - monitorizarea elevilor detectați în risc de abandon pentru a fi sprijiniți prin planuri individuale de învățare”, explică inspectorul şcolar general Cristian Nicula.

Perioada de derulare a proiectului PNRAS este de 3 ani, valoarea medie/grant este de 138.000 euro + TVA.

PNRAS reprezintă răspunsul Ministerului Educației la problematica părăsirii timpurii a școlii și a abandonului școlar, se adresează elevilor aflaţi în risc de abandon, în special elevi aparţinând grupurilor vulnerabile, elevi aparţinând minorităţii rome, elevi din mediul rural și urban mic, elevi cu dizabilităţi sau cerințe educaționale speciale (CES), elevi din comunităţi dezavantajate economic, copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinței, familie monoparentală, familii dezorganizate, elevi expuși altor riscuri sociale. Programul este unul de susținere a reformei sistemului educațional, iar obiectivele sale sunt pliate pe realitatea și nevoile educaționale ale fiecărui elev în parte și ale tuturor elevilor dintr-o școală, iar în implementarea lui se vor regăsi și componente sociale.

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5