La ce folosesc bistrițenii internetul?

Internetul devine tot mai prezent în viața românilor, datorită extinderii rețelelor și prețului tot mai accesibil al telefoanelor mobile. În 2018, peste 72% din gospodăriile din România au avut acces la internet. Nici bistrițenii nu fac excepție de la această statistică și folosesc tot mai des internetul.



Potrivit datelor obținute în urma unui studiu realizat de GPeC , internetul este folosit în special pentru comunicarea pe rețele sociale (86%), corespondență prin e-mail (59%), căutare de informații despre diferite produse și servicii (58%), ascultare muzică (50%) și cumpărături online (43%).



Comerțul online a crescut foarte mult în 2018 față de anul anterior, cu aproximativ 30%. Practic, anul trecut românii au cumpărat online în valoare totală de 3,5 miliarde de euro. Asta înseamnă, în medie, aproximativ 10 milioane de euro cheltuiți zilnic pentru cumpărături online.



Un alt detaliu interesant: bistrițenii preferă să caute informații online folosind telefonul mobil, însă după ce aleg un produs preferă să finalizeze achiziția de pe calculator. Fenomenul este observat la nivel național, peste 80% din traficul magazinelor online fiind generat de pe smartphone sau tabletă. 



În privința produselor comandate online, în top se situează produsele electronice și electrocasnice, cele de fashion și frumusețe, articolele pentru copii, dar și cele pentru casă și grădină. Referitor la acestea din urmă, putem observa o tendință interesantă: tot mai puțini clienți intră în show-room și aleg să se informeze online.



„Clienții pot comunica acum mult mai simplu și rapid cu consultanții noștri, online sau la telefon și astfel primesc toate informațiile de care au nevoie. Este foarte important ca un magazin online să ofere clientului și aceste servicii de consiliere și o gamă cât mai variată de produse. Noi vindem produse de la peste 100 de branduri internaționale, astfel încât atunci când intră la noi pe site clientul poate găsi tot ce îi trebuie ca să-și amenajeze complet locuința. Avem produse pentru baie, bucătărie, living și dormitor”, a declarat reprezentantul SensoDays.ro



Chiar dacă au început să comande tot mai mult online, românii preferă încă să plătească produsele la livrare, ramburs. Doar 15% au încredere să folosească plata online cu cardul. Unul dintre principalele motive de nemulțumire ale clienților care cumpără online este legat de timpul de livrare, care nu este mereu respectat.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5