Mixul de marketing - cum te poate ajută să îți dezvolți afacerea?

Atunci când demarează o afacere, cei mai mulți antreprenori își concentrează cea mai mare parte a atenției pe atingerea de noi piețe-țintă, pe stabilirea clientelei și pe construirea cotei de piață. Totuși, pe măsură ce afacerea se extinde, antreprenorii descoperă că trebuie să își devieze atenția de la atragerea de noi clienți la menținerea clienților existenți.

Dacă ceea ce vă doriți este să sporiți veniturile afacerii pe care o dețineți, calea sigură de urmat este aceea de a vinde mai mult către clienții existenți. Dezvoltarea unei relații puternice cu clienții existenți îi poate transformă pe aceștia în clienți fideli, în clienți loiali, care nu doar că achiziționează, dar spun și altora despre afacerea pe care o dețineți, ceea ce va ajută să sporiți și mai mult vânzările. Aici intervine mixul de marketing care, elaborat corespunzător, va menține portofoliul de clienți.

Ce face, în linii generale, mixul de marketing și la ce te ajută?

La revizuirea produselor sau serviciilor. Ați adăugat produse sau servicii noi? Cum se încadrează acestea în oferta originală de produse sau servicii? Îndeplinesc nevoile clienților actuali sau deschid noi piețe?

La evaluarea strategiei de stabilire a prețurilor. Puteți crește prețurile fără să afectați vânzările? Puteți reduce prețurile pentru a câștigă cota de piață? Puteți oferi noi caracteristici sau beneficii care pot justifică o creștere a prețului?

La evaluarea piaței-țintă actuale. Reușiți să atingeți efectiv piață-țintă și să îi îndepliniți nevoile? Sunt profitabile piețele pe care le deserviți? Va puteți extinde pe piețe noi? Uneori puteți găși o piață de nișă care a fost trecută cu vederea de alte companii.

La evaluarea promoțiilor și strategiilor de promovare. Puteți aloca mai mult din buget campaniilor promoționale sau puteți găsi modalități noi și creative de a va promova afacerea? Imaginea afacerii reflectă în continuare caracteristicile a ceea ce faceți?

Foarte important este și să vă îndreptați eforturile de marketing către atragerea de noi clienți. Campaniile de marketing de succes au scopul de a menține clienții existenți, dar și de a atrage noi clienți. Orice afacere are nevoie de un flux constant de clienți noi – mai ales dacă doriți să vedeți creșteri semnificative ale vânzărilor. Indiferent cât de fidel este un client, este destul de greu că o afacere să se dezvolte an de an fără clienți noi. 

Iată câteva idei care va pot ajută să va mențineți cliențîi existenți și să atrageți și clienți noi:

Extindeți rețeaua. Ieșiți și întâlniți-va clienții cât mai mult posibil. Aveți întotdeauna la îndemână cărți de vizită și materiale de marketing. Amintiți-vă că va reprezentați întotdeauna compania, indiferent unde va aflați sau ce faceți.

Afacerea trebuie să aibă propria să voce. Prin urmare, elaborați comunicate de presă, oferiți idei de poveste mass-media, demarați un blog de afaceri, redactați articole, solicitați o analiză seo dacă deja aveți mai multe materiale publicate și vorbiți la asociații din industrie sau evenimente de rețea.

Încercați materiale noi și creative. Rețelele sociale precum Facebook, YouTube, Instagram sunt excelente pentru a va promova afacerea și pentru a atrage noi clienți.

Încurajați aprobările terților. Solicitați testimoniale și mărturii, colaborați cu partenerii de alianța pentru a va promova împreună afacerile și răsplătiți cliențîi pentru recomandarea clienților noi.

Într-un final, trebuie să câștigați loialitate din partea clienților. Într-o lume dominată de afaceri mari și variate, oamenii caută servicii cât mai personalizate. Clienții întotdeauna vor aprecia serviciile profesionale, bine informate, prietenoase și fiabile.

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5