Deputatul Diana Morar: Avocații vor avea acces gratuit la datele ANCPI!

Camera Deputaților a aprobat, printr-o lege care a modificat şi completat Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, ca pe lângă notarii publici, și avocații, executorii judecătorești și experții să aibă acces gratuit online la date și informații ANCPI necesare exercitării profesiei.

Avocații sunt primii dintre cei incluși pe lista profesioniștilor care pot să aibă acces gratuit la datele ANCPI, odată cu intrarea în vigoare a Ordinului privind aprobarea condițiilor de acces la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară, emis de Uniunea Națională a Barourilor din România, a cărei implicare în acest demers a fost foarte importantă.

Măsura era necesară deoarece în multe situații avocații sunt obligați, potrivit normelor de procedură civilă, să indice date exacte din cele administrate de ANCPI, sub sancțiunea nulității actelor efectuate, explică deputatul Diana Morar.
***
Pentru a avea acces la datele ANCPI, solicitanții au obligația de a transmite:

a) o cerere scrisă a reprezentantului legal al entității/ asociației profesionale din care face parte utilizatorul, care să ateste încadrarea în una dintre categoriile menționate la art. 1 alin. (1) și solicitarea de date și informații din sistemul informatic de cadastru și carte funciară, cu menționarea activității reglementate de legislația în vigoare în cadrul căreia va fi folosit setul de date solicitat și cu precizarea scopului pentru care se solicită accesul, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;

b) lista persoanelor desemnate pentru care urmează a se acorda dreptul de acces la informațiile gestionate de sistemul informatic, cu menționarea datelor de contact ale persoanelor desemnate, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal, calitatea deținută în cadrul entității care solicită accesul, adresa de corespondență, adresa de poștă electronică (e-mail), telefon;

c) angajamentul de confidențialitate și de respectare a condițiilor și acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, completate și semnate de către fiecare persoană desemnată, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 2 și 3.

Cererea de acces la datele Agenției poate fi și individuală și trebuie însoțită de angajamentul de confidențialitate și de respectare a condițiilor, precum și acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.

Documentele pot fi transmise inclusiv prin poștă electronică la adresele de e-mail publicate pe pagina web a ANCPI pentru contact, urmând ca ulterior să fie depuse în original la sediu sau să fie înaintate prin serviciul de poștă/curierat, cu excepția situației în care acestea sunt semnate cu semnătură electronică bazată pe certificat calificat, se arată în comunicatul Uniunii Naționale a Barourilor din România.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5