Tăşuleasa Social a plantat 6.000 de puieţi în satul Posmuş

Asociaţia Tăşuleasa Social a plantat, weekend-ul trecut, 6.000 de puieţi în satul Posmuş, din judeţul Bistriţa-Năsăud, iar la acţiune au participat peste 200 de tineri din Bistriţa, Cluj, Bucureşti, Republica Moldova şi Dorna Candrenilor.

Majoritatea voluntarilor care au participat la împădurire sunt elevi de la Colegiul Naţional Andrei Mureşanu din Bistriţa. Tăşuleasa Social a încheiat un parteneriat cu acest liceu şi a început un program de training prin care elevii sunt învăţaţi să desfăşoare proiecte pentru şcoala lor.

„Este un lucru extraordinar că un liceu să vrea să colaboreze cu un ONG pe termen lung“, a declarat Alin Uhlmann-Uşeriu, preşedinte Tăşuleasa Social.

Acţiunea a fost sprijinită de Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânătoare (ITRSV) Cluj-Napoca şi de Ocolul Silvic Bistriţa-Valea Şieului.

„Am devenit parteneri Tăşuleasa Social pentru că ne leagă dragostea pentru natură şi conştientizarea faptului că pădurea este cea care poate să salveze planeta“, a declarat Grigore Avram, inspector-şef ITRSV. „Noi acţionăm în special în zonele în care pădurea este deficitară. La noi în judeţ, în partea sudică, în zonele de câmpie şi de deal, aproape că nu mai există pădure. Cu mult timp în urmă, pădurea a fost defrişată, iar terenul a fost folosit pentru culturi agricole. Aşa s-a ajuns ca astăzi unele localităţi să aibă sub 10% suprafaţă împădurită, ceea ce este extrem de puţin“.

La împădurire au participat şi zece cursanţi de la Tabăra de fotografie de la Posmuş, organizată de asociaţiile Tăşuleasa Social şi Punctum.

Tăşuleasa Social face de şapte ani împăduriri în diverse zone din Bistriţa-Năsăud şi Suceava, iar anul acesta asociaţia a depăşit cifra de 110.000 de puieţi plantaţi.

Tăşuleasa Social, înfiinţată în Bistriţa, în urmă cu nouă ani, şi-a propus să schimbe mentalităţile tinerilor şi să arate că aceştia doresc să se implice în probleme de mediu. Tinerii care au participat la acţiunile asociaţiei au fost pregătiţi ca, la rândul lor, să desfăşoare pe cont propriu activităţi similare. Una dintre cele mai cunoscute campanii Tăşuleasa Social a fost Verde 003, proiect la care au participat peste 2.200 de adolescenţi şi o serie de personalităţi precum Ada Milea, Marcel Iureş, Radu Naum, Amalia Enache, Cătălin Ştefănescu sau Ivan Paţaichin.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5