ORĂŞELUL PRIETENIEI

Veturia Seserman

În acest an şcolar, la Şcoala Gimnazială ,,Grigore Silaşi” Beclean s-au  implementat extracurricular,la nivelul ciclului primar, două programe educaţionale gratuite, susţinute de Ordinul Arhitecţilor din RomâniaFacultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Universitatea BucureştiUniunea Arhitecţilor din România şi anume, ,,De-a arhitectura mini” (cls. I C-prof.înv. primar Ileana Cristea) şi ,,De-a arhitectura în oraşul meu”( cls. a III-a B-prof.înv. primar Veturia Seserman).

„De-a arhitectura mini” se adresează copiilor din clasele I şi a II-a şi doreşte să-i încurajeze pe micii şcolari să-şi construiască lumi fantastice şi personale, pe măsura imaginaţiei lor, pornind de la o poveste, lecţiile fiind în mare parte ateliere hands-on.

„De-a arhitectura în oraşul meu” se adresează elevilor din clasele a III-a şi a IV-a. Curricula pune la lucru creativitatea elevilor, spiritul lor critic, îi face mai atenţi la ce se întâmplă în oraşul lor şi îi ajută să descopere lumea fascinantă a arhitecturii.

Implementarea celor două programe s-a realizat ajutorul unei echipe, formată din cadru didactic și arhitect îndrumător voluntar, Oana Burnete, vizând o abordare interdisciplinară, care a îmbinat elemente de educaţie tehnologică, matematică, abilităţi practice, limba română, alfabetizare digitală şi istorie comunitară. Elevii au dezvoltat aptitudinile de observație, percepție și analiza critică a mediului construit al localității lor. Au fost dezvoltate simțul spațial și cultura vizuală. De asemenea, elevii  şi-au  îmbunătățit abilitățile de colaborare, comunicare și lucru în echipă. Programul a fost și un bun instrument de stimulare a simțului civic.Dacă cei mici au construit aproape din orice, chiar şi ,,construcţii dulci” din bomboane sau jeleuri, munca celor mari a vizat utilizarea materialelor reciclabile sau din natură - cutii, resturi de hârtie, pietricele, crenguţe, etc..

Prima parte a demersului educațional a vizat achiziționarea de informații prin experiența directă a elevilor: expediții în oraș, experiment, joc și prezentări vizuale, iar cea de-a doua a fost aplicația practică a celor învățate, elevii lucrând împreună la un proiect comun ce s-a finalizat cu un ,,orăşel în miniatură”, numit sugestiv ,,Orăşelul prieteniei”. La expoziţie au fost invitaţi şi părinţii care au fost surprinşi de creativitatea şi îndemânarea ,,micilor arhitecţi”, de dorinţa acestora de a trăi într-un mediu curat, organizat, animat şi plin de culoare.

Realizarea unor activităţi tip proiect îi antrenează pe copii în exerciţii de luare a deciziei, de propunere a unor strategii de rezolvare a unor probleme concrete ale clasei şi ale comunităţii în care trăiesc, dar îi stimulează şi pe dascăli  în a găsi cele mai antrenante abordări care să fie pe placul elevilor.

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5