Reforma curriculară, prioritate pe agenda Educaţiei
Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Petru Funeriu, a declarat că reforma curriculară este principala prioritate a mandatului său. „Curriculumul e cea mai importantă parte a sistemului educaţional. Modernizarea curriculară este o prioritate a mandatului meu, dar curriculum-ul trebuie să fie perfect corelat şi cu evaluarea şi cu ciclurile de învăţământ", spune ministrul Educaţiei, confrome site-ului www.edu.ro.
Ministrul a susţinut că restructurarea curriculară este absolut necesară, deoarece în actuala sa formă, curriculumul este principala sursă a inechităţii din sistemul de învăţământ românesc. „Avem două opţiuni. Prima opţiune este aceea să ne grăbim şi să încercăm să venim cu un nou curriculum încă din anul şcolar 2010-2011. Angajamentul meu este clar: să avem un curriculum cel târziu în anul şcolar 2011-2012. Voi vedea care este raportul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, fundamentarea acestuia şi conţinutul acestui raport şi dacă în acest an este raţional să avem un nou curriculum. S-ar putea să descoperim că este raţional să-l avem doar pentru clasele de intrare în cicluri - clasa I-a, a V-a şi a IX-a. Trebuie, aşadar, să vedem lucrurile într-un mod foarte echilibrat. Opţiunea mea este să ne grăbim, dar nu să ne pripim", a declarat ministrul Daniel Petru Funeriu.
Ministrul Educaţiei a mai spus că elevii şi părinţii ar trebui să fie centrul de greutate al discuţiei din jurul şcolii: „Părinţii trebuie să capete un rol mult mai important şi în definirea curriculumului şi în modul de administrare a şcolii. De aceea, opţiunea majoră pe care ministerul o are este ca părinţii să fie prezenţi în proporţie de 1/3 în administraţia fiecărei şcoli, iar 20% din curriculum să poată să fie decis la nivelul şcolii. Cred că această componentă locală este deosebit de importantă, inclusiv în ceea ce priveşte curriculumul".
Adaugă comentariu nou