Săptămâna pacienţilor
În fiecare an, la începutul lunii martie, Asociaţiile de Pacienţi din toată ţara demarează o campanie de informare a pacienţilor cu privire la drepturile pe care aceştia le au. Campania va cuprinde informaţii referitoare la reforma sistemului de sănătate, accesul pacienţilor la tratament şi îngrijiri de sănătate, discriminarea pacienţilor cu afecţiuni cronice din România şi protecţia socială a pacienţilor.
Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor va propune si ea tuturor organizaţiilor, un Cod etic de conduită a asociaţiilor de pacienţi şi o platformă comună de acţiune. „Considerăm că este important pentru reprezentanţii asociaţiilor de pacienţi din întreaga ţară să discute cu viitorul ministru al Sănătăţii şi preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate despre problemele pacienţilor cronici. În acest context politic instabil, cred că trebuie să fim uniţi, să stabilim o cât mai bună colaborare între toate asociaţiile de pacienţi prin intermediul unei platforme comune de acţiune pe acele probleme de interes pentru toţi. Doar în acest mod, vocea pacienţilor poate fi şi auzită şi respectată. De asemenea, vom propune tuturor asociaţiilor de pacienţi existente un Cod etic”, a declarat Radu Gănescu, preşedintele Coaliţiei Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România.
În calitate de pacient, puteți găsi informații utile pe internet cum ar fi:Catalogul Național al Asociaților de Paciențihttp://www.copac.ro/asociatii/;Forumul National al Asociaților de Pacienți;http://www.copac.ro/forumul-national-al-asociatiilor-de-pacienti-2/;COPAC - Coaliția Organizatiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România;asociații pacienți:http://www.ghidulpacientului.ro/asociatii-pacienti.php ; forum pacienți: http://forum.ghidulpacientului.ro/main.php; un ghid de prim ajutor in casa ar fi util: http://www.primulajutor.com/.Telefonul pacientului"este rezultatul unui alt proiect al Coaliţiei Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România.
Numărul0.800.800.242- este un număr apelabil gratuit din orice reţea de telefonie şi reprezintă o cale accesibilă pacienţilor de semnalare rapidă a încălcărilor grave de drepturi în sistemul sanitar şi în domeniul protecţiei sociale.Un operator va răspunde în fiecare zi, timp de opt ore, la toate apelurile şi va prelua mesajele.Problemele semnalate vor fi verificate, documentate în măsura posibilităţilor, iar apoi Coaliţia va direcţiona aceste semnalări către instituţiile naţionale cu responsabilitate în domeniu şi va monitoriza modul în care se răspunde acestor probleme.Totodată, problemele înregistrate vor fi curprinde sub forma unor rapoarte de monitorizare a drepturilor pacienţilor, care vor fi făcute publice cel mai probabil semestrial.Radio România este partener media al manifestării intitulate "Săptămâna pacienţilor".
NU UITAȚI! TELEFONUL PACIENTULUI ESTE - 0.800.800.242
Citiţi şi:
- SĂPTĂMÎNA PACIENȚILOR
- Programul MOL pentru sănătatea copiilor oferă 313.500 lei pentru ONG-uri. Vezi cum te poţi înscrie
- Amazoanele bistriţene la AGORA Asociaţiilor de Pacienţi
- Săptămâna Pacienţilor. Ce se întâmplă în judeţ!
- Protocol între Colegiul Medicilor şi organizaţiile pacienţilor cu afecţiuni cronice
Adaugă comentariu nou