Trei poduri finalizate pe drumurile judeţene din Bistriţa-Năsăud

 

Consiliul Judeţean a recepţionat, în ultima săptămână, trei obiective de investiţii de pe drumurile judeţene din Bistriţa-Năsăud. În fapt, vorbim despre lucrări de artă, poduri care deservesc populaţie din trei zone ale judeţului sau care asigură legătura cu judeţele limitrofe. Per total, sumele decontate se apropie de circa 2 milioane lei.

 

Pod nou peste Ţibleş, între Poienile Zagrei şi Suplai

         Firma clujeană Nord Conforest S.A. a finalizat execuţia lucrărilor la podul peste râul Ţibleş, de pe DJ 172, km 44+093, în localitatea Poienile Zagrei. Acesta asigură legătura pe drumul judeţean cu satul Suplai.

         Comisia de recepţie, condusă de vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Dorin Popescu, a evaluat calitatea lucrărrilor, alături d ereprezentanţi au antreprenorului, proiectantului – SC Drum Proiect SRL Bistriţa, şi ai Inspectoratului de Stat în Construcţii. La eveniment, a fost invitat şi primarul comunei Zagra, Dumitru Buşcoi, de latfel membru de drept al comisiei.

         “Lucrările au început în anul 2013, în baza contractului semnat de Consiliul Judeţean şi firma din Cluj-Napoca, după finalizarea procedurilor de achiziţie public. Valoarea totală a contractului este de circa 854.000 lei (TVA inclus). Au fost executate şi lucrări de amenajare a albiei în amonte şi aval cu ziduri de sprijin din gabioane şi pereu din piatră spartă”, ne-a declarat ing. Alexandru Orţan, şef Serviciu Administrare Drumuri Judeţene, Lucrări Publice din cadrul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud.

 

După ani de promisiuni, gata şi cu podul de la Mintiu

         Podul recepţionat vineri, pe DJ 173 B, km 25+392, în localitatea Mintiu, înlocuieşte o veche construcţie executată artizanal de localnici, în perioada anilor ’50. Traficul greu de pe acel tronson de drum a deteriorat construcţia, iar lucrările se impuneau cu necesitate. În ultimii ani, au fost discuţii interminabile în plenul Consiliului Judeţean pe această temă, mai ales că şi o parte a populaţiei nu era de acord cu o serie de lucrări. Vina tot fost aruncată dintr-o parte în alte, acum apele Bratoşei s-au liniştit.

         Investiţia, proiectată de SC STARCOM EXIM SRL din Cluj-Napoca, a fost edificată în doar trei luni de zile de către constructorii de la Dimex 2000 Company SRL din Rebra.

         „Din cauza condiţiilor d etraseu, cu o oblicitate mare, de circa 50 grade, soluţia adoptată a fost cea a unei dale din beton armat monolit, cu o lungime de şase metri. De asemenea, au fostrealizate lucrări de regularizare a albiei pârâului Bratoşa, dar şi de scurgere a apelor din zona drumului judeţean. Valoarea acestui contract este de aproximativ 425.000 lei (TVA inclus)”, ne-a explicat ing. Alexandru Orţan, din cadrul CJ BN.

 

Podul de la Monor, refăcut după modelul celui de la Tărpiu

         Povestea lucrărilor de la podul din Monor, de pe DJ 154, KM 20+248, începe în alt secol, dar se termină cu noroc în 2013. Vorbim de legătura dintre judeţele Bistriţa-Năsăud şi Mureş, prin Bratoş.

         „Lucrarea de pe DJ 154 înlocuieşte un pod din beton armat, foarte vechi, care a suferit degradări importante. Este un proiect important pentru că deserveşte populaţie din cele două judeţe. În acest caz, s-a optat pentru un podeţ metalic ovoidal, cu o secţiune de scurgere de 10,6 metri pătraţi. Este a doua structură de acest tip de de un drum judeţean din Bistriţa-Năsăud, după proiectul de la Tărpiu. Valoarea acestei investiţii este de 742.000 lei (TVA inclus)”, a precizat şeful Serviciului Drumuri Judeţene.

         Lucrările au fost exceutate de SC LDP SA.

         ***       

În perioada următoare, Consiliul Judeţean va pregăti documentaţia tehnică – studii de fezabilitate şi proiect tehnic – pentru alte obiective similare din judeţ. Prioritar este podul de la intrarea în localitatea Leşu, tronson de drum judeţean unde se lucrează în prezent. Imediat ce documentele vor fi finalizate, va fi demarată licitaţia pentru executarea acestei lucrări de artă.

.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]