Caius Cârcu (PMP): Suntem de acord cu varianta ocolitoare a Becleanului, dar nu cu orice preţ
Prim-vicepreşedintele PMP Bistriţa-Năsăud, Ioan Caius Cârcu, consideră că realizarea unei variante ocolitoare pentru oraşul Beclean este o investiţie benefică, însă trebuie să se ţină cont şi de o serie de aspecte legate de sursa de finanţare, preţul per km, dar şi traficul din zona Beclenuţ – Coldău. Consilierul local din Beclean a menţionat că un studiu de prefezabilitate a fost prezentat în cadrul şedinţei CL Beclean, cu cele trei variante.
„Acest obiectiv vine dintr-o necesitate reală pe care o resimt atât cetăţenii oraşului, ai judeţului, cât şi cei care tranzitează acest oraş, însă s-a prezentat un material destul de succint, un studiu d eprefezabilitate, care propunerea trei variante de ocolire, aproximativ la fel, din zona fostei Balastiere până la Staţia de epurare. Preţurile estimative erau între 13,130 milioane euro până la 14,140 milioane euro”, a declarat Caius Cârcu.
Acesta a precizat că iniţiatorul acestui proiect le-a solicitat consilierilor locali din Beclean să-şi exprime în mod individual poziţia, nu doar colectiv, prin vot, mai ales asupra sursei de finanţare, care ar putea fi prin contractarea unui împrumut. Caius Cârcu a precizat că unul dintre aspectele pe care le-a ridicat a fost impactul pe care l-ar avea această variantă ocolitoare pentru traficul de pe DN 17D, Beclenuţ – Coldău, acolo unde este „dirijată” circulaţia vehiculelor de mare tonaj. „Dacă traficul care trece prin Beclean, la cel greu mă refer, va crea nişte ambuteiaje, nişte probleme mai grave decât sunt acum prin Beclean. Aceasta ar fi varianta de ocolire însă ar trebui să se continue cu un drum expres. O altă problemă, la fel de serioasă, este impactul presiunii financiare asupra bugetului oraşului Beclean. Vorbim de 13 milioane euro. Nu ni s-a prezentat niciun studiu, dacă se vor mări taxele, dacă va fi nevoie de o creştere a impozitelor locale sau dacă vor fi diminuate alocaţiile bugetare pentru alte sectoare”, a mai adăugat Cârcu.
Acesta a făcut referire şi la costurile acestei investiţii. „Nu putem face cu orice preţ şi cu orice sacrificii o investiţie, chiar dacă este importantă, trebuie să ţinem cont de toate necesităţile. (...) Preţul pentru centura metropolitană a Clujului este de 150 milioane euro, pentru 38 km, cu patru benzi, circa 3,9 milioane euro per km. Or la Beclean, la preţurile avansate prin acest studiu, se ajunge la 4,3 milioane euro, per km, pe un drum cu două benzi. Sunt de acord să se facă asemenea investiţii care duc la îmbunătăţirea vieţii cetăţenilor, dar trebuie să avem grijă şi de bani. E vorba de maxim 2 km de drum şi 5-600 m de viaduct”, a mai spus Caius Cârcu.
Nu în ultimul rând, Caius Cârcu a anunţat că a fost singurul care s-a abţinut la vot asupra acestui proiect, iar la propunerea sa, vinerea viitoare, în 9 noiembrie, la Primăria Beclean va avea loc o dezbatere publică asupra acestei investiţii.
Citiţi şi:
- Drum expres Bistriţa-Dej, varianta ocolitoare a Bistriţei şi drumuri Trans Regio în Master Planul de Transport
- Drumul expres Bistriţa-Dej, din 2028 încolo! Trans Regio Rodna, din 2022! Vezi când e programată centura Bistriţei!
- Primarul Nicolae Moldovan: Zi istorică pentru orașul Beclean! Am semnat parteneriatul pentru varianta ocolitoare!
- Varianta ocolitoare a Becleanului… în linie dreaptă! A fost lansată licitaţia pentru proiectare şi execuţie!
- Varianta ocolitoare a Becleanului, în licitaţie pentru proiectare şi execuţie
Adaugă comentariu nou