Cele mai importante 5 piese pentru bicicletă de întreținut și ce să cauți
Dacă ești începător în lumea ciclismului, repararea bicicletei pare probabil descurajantă. În loc să te chinui și să faci o problema și mai mare cu Bicicleta ta, probabil că ai lăsa totul în seama profesioniștilor, nu?
Întreținerea bicicletei poate fi înșelător de complexă și este adesea mai bine – și mai ușor – să lăsați profesionistul să se ocupe de asta.
Totusi, trebuie să îți dai seama dacă ceva nu este în regulă cu bicicleta ta. Cu toate acestea, nu toate problemele cu bicicleta sunt prefigurate de un zgomot nefiresc de puternic. Unele perturbări ale forței sunt doar puțin mai subtile.
Deci, având în vedere acest lucru, iată cele mai importante cinci părți ale bicicletei tale și cum să verifici dacă au nevoie de “doctor”.
1 – Lanțul
Lanțul este, fără îndoială, cea mai slabă componentă a bicicletei tale și cea mai importantă componentă a sa, transformând puterea brută a corpului tău în patinarea roții din spate. Ca rezultat, inspecția amănunțită a lanțului ar trebui să fie prioritatea nr. 1 pentru orice diagnostic aspirant.
Cum se verifică uzura:
Când îți examinezi lanțul, cauți cu adevărat 3 aspecte principale: rugina (și uscăciunea), zale rigide și/ sau întinderea lanțului.
Un amestec coroziv de portocaliu și maro, rugina este de obicei cel mai ușor de observat. De asemenea, ar trebui să vă folosiți degetele pentru a simți dacă lanțul este uscat - în mod ideal, doriți să îl acoperiți ușor într-un strat subțire de ulei curat.
Cel mai bun mod de a face față ruginii este să vă verificați în mod regulat bicicleta pentru murdărie – rugina adâncă, acumulată este un monstru complex și, de obicei, necesită o călătorie la un magazin piese biciclete.
Vergile rigide nu sunt timide: își vor face cunoscută prezența forțând lanțul dvs. să sară peste la fiecare câteva revoluții. Pentru a găsi vinovații, inspectați lanțul lateral în timp ce dați înapoi manivelele cu o mână. Toate legăturile ar trebui să fie paralele una cu cealaltă: dacă vedeți câteva legături formând o „întorsătură”, va trebui să slăbiți lotul, altfel sunteți de primă clasă pentru probleme viitoare de schimbare.
Păstrând „cel mai bun” pentru final, diagnosticarea „întinderii” lanțului cu ochiul este o superputere: simplii muritori vor avea nevoie de un instrument de uzură a lanțului, pe care il puteti gasi la orice magazin de piese biciclete. Utilizați-l pentru a vă asigura că lanțul este întins cu mai puțin de 75%, așa cum indică instrumentul.
2 – Plăcuțe de frână
Plăcuțele de frână sunt unele din cele mai importante piese bicicleta.
Cum se verifică uzura:
Acest lucru variază puțin în funcție de tipul de tampon. Frânele pe jantă sunt mai frecvente pe bicicletele de șosea sau hibride, în timp ce frânele cu disc sunt populare pe MTB-uri, hibride și biciclete de ciclocross.
Dacă aveți plăcuțe de frână pe jantă (configurații tradiționale de etrier sau V-brake), doriți să verificați dacă canelurile – sau „dinții” – din cauciuc sunt încă vizibile, așa cum se vede pe plăcuța din dreapta din imaginea de mai sus. Dacă nu, este timpul să-ți iei o pereche nouă! De asemenea, căutați bucăți de nisip sau metal care s-ar fi înțepat în plăcuțe. Acestea vă vor deteriora janta și vor face plăcuțele mai puțin eficiente în general.
Pentru frânele cu disc, rareori există un semn de uzură la fel de evident, dar o regulă de bază este că doriți să aveți cel puțin 0,5 mm de material încă acolo. Oricum, indiferent de tipul de tampon, este important să verificați dacă plăcuțele dumneavoastră nu sunt uzate într-un unghi. Dacă sunt, etrierele dvs. de frână vor trebui ajustate.
3 – Anvelope
A fi capabil să încetinească și să accelereze depinde în cele din urmă de cât de multă aderență are anvelopa cu solul. Anvelopele pentru biciclete sunt de obicei anulate în 3 moduri:
- Se uzează până la punctul în care nu a mai rămas nicio benză de rulare (sau model de benzi de rulare).
- Cauciucul piere și devine casant pierzându-și aderența, în special pe umed (anvelopele deteriorate tind, de asemenea, să aibă fisuri care le fac mai predispuse la perforare).
- Suferind tăieturi mari adânci în pânza anvelopei, expunând camera interioară.
Cum se verifică uzura:
În primul rând, verificați „peticele chele” de pe suprafața anvelopei, unde modelul benzii de rulare (dacă există unul) este aproape invizibil sau zonele în care cauciucul este atât de subțire încât pânza de dedesubt iese la vedere. Apoi, verificați dacă există mici fisuri în cauciucul care se formează în jurul pereților laterali: acestea vor fi distribuite uniform de-a lungul anvelopei, deoarece toate cauciucul piere în același timp.
Daca oricare dintre acestea apar, trebuie să aveți o anvelopă nouă. Nu puteți repara anvelopele, ci doar înlocuiți-le. Acest lucru poate părea risipitor și este, așa că este important să reciclați corespunzător anvelopele uzate. Pământul vă va mulțumi!
4 – Cabluri
Cablurile controlează frânele și vitezele, altfel cunoscut sub numele de tot ceea ce face ca o bicicletă să funcționeze. Ele sunt, de asemenea, importante: exteriorul cablului deteriorat sau interiorul uzat și ruginit pot cauza probleme majore, chiar dacă lanțul menționat mai sus, plăcuțele de frână și, practic, toate celelalte componente sunt noi.
Cum se verifică uzura:
Inspectați vizual cablurile exterioare (acestea sunt tuburile flexibile acoperite cu plastic prin care trec cablurile) căutând îndoituri, tăieturi, rugină sau orice alte semne de deteriorare structurală. Cablurile interioare, pe de altă parte, sunt puțin mai complicate. Începeți cu un test de ochi de bază - cablurile ar trebui să fie argintii, așa că dacă devin albe sau maronii, probabil că sunt rigide și ruginite și vor funcționa prost.
Un test mai bun, totuși, ar fi să detașați secțiuni ale cablurilor exterioare de ghidajele cablurilor cadru, astfel încât să le puteți rula liber în sus și în jos pe cablul interior. Mișcarea ar trebui să fie lină și aproape fără frecare.
Citiţi şi:
- Cum pregătim scuterul pentru sezonul estival? Sfaturi prețioase de la specialiști
- Marcaje, notații și termeni specifici anvelopelor și jantelor
- Tot ce ai nevoie pentru bicicleta ta, mai usor de cumparat ca niciodata!
- Cum alegi anvelopele potrivite pentru maşina ta?
- Cum se calculeaza echivalenta anvelopelor: tot ce trebuie sa stiti
Adaugă comentariu nou