Daniel Adumitrachioaiei (PSD Bistriţa): Lipsă de viziune a administraţiei şi incapacitate de a gestiona proiectul de reconfigurare a Axei de transport!

Daniel Adumitrachioaiei, director resurse umane la Teraplast, a venit în echipa PSD Bistriţa în urmă cu două săptămâni şi a vorbit, în cadrul unei conferinţe de presă, despre modul în care este implementat proiectul de reconfigurare a Axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureşanu – Năsăudului, proiect menit să fluidizeze traficul în zona centrală. Acesta a dezvăluit că a ales Bistriţa împreună cu familia sa tocmai pentru că era un oraş în care traficul era oarecum fluent, în comparaţie cu oraşul în care locuise. În opinia sa, proiectul, în valoare de 10,5 milioane euro, este unul util prin amenajarea unor benzi exclusive pentru transportul public, a pistelor de biciclete, a trotuarelor, a pasajului subteran etc., însă lasă de dorit implementarea lui, mai ales că ar trebui finalizat într-un an şi jumătate.

         Potrivit acestuia, contractul de finanţare a fost semnat în mai 2020, doar după şapte luni a fost demarată licitaţia şi de abia în iulie 2022 am avut un câştigător.

         „Proiectul trebuie implementat până la sfârşitul lui decembrie 2023, minimum 90-95%, din execuţie şi finanţare, altfel Primăria va trebui să suporte toate costurile din buzunarul propriu (...). Din punctul meu de vedere sunt două probleme importante. În primul rând, este lipsa de viziune a administraţiei locale pentru faptul că nu au reuşit să prevadă toate problemele care au apărut şi bineînţeles nu au propus soluţiile. În următorul an şi jumătate, nu ştiu pe unde vom circula în oraşul acesta. A doua problemă pe care o văd este incapacitatea administrativă a Primăriei de a gestiona aceste lucruri. Tot ce văd eu este un meci de tenis între administraţie şi Aquabis şi restul, în care fiecare dă vina pe celălalt. Consider că sunt nişte proiecte cu o idee extrem de bună pentru cetăţenii acestui oraş, care dorim să avem un trafic mai bun şi bineînţeles o reducere a emisiilor de carbon. Sunt curios unde ne îndreptăm, dar în afară de haos nu văd niciun alt viitor”, a declarat Daniel Adumitrachioaiei.

 

Comentarii

26/08/22 16:51
Sergiu

Cea mai mare complicatie din cadrul proiectului privind reconfigurarea axei de transport Gării - Decebal - Andrei Mureşanu - Năsăudului, este dată de realizarea pasajului subteran pentru pietoni, la intersectia Bul. Decebal cu străzile Ursului si Cuza- Vodă, pentru care trebuie deviate toate conductele și cablurile de utilități din subteran, opreatiune foarte costisitoare, dar care care in final nu rezolvă mare lucru in fluidizarea circulatiei. Oricum, Bulevardul Decebal este traversat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum să fie desfiintate. Primarul Ioan Turc se lăuda că a modificat proiectele mostenite de la vechea administratie. In cazul de față ar fi fost mai ințelept să se renumțe la pasajul pietonal subteran, ceea ce ar fi dus la o economie importantă de bani cu care s-ar fi putut achizitiona un număr mai mare de autobuze electrice nepoluante. De asemenea la intersectia Bulevardului Decebal cu strada Gării, ar trebui lărgit trotuarul din fața magazinului Winmarkt, la nivelul lățimii inițiale si refăcut aliniamentul laturii respective, prin mutarea sensului giratoriu mai spre bustul lui Mihai Eminescu.
Pe traseul "Linia verde" s-ar putea si aic renunta la schimbarea pavajului de pe trotuare ceea ce ar duce la o economie de bani si de timp in finalizarea proiectului la termen.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5