Deşeurile animaliere, încă o grijă pe capul primăriilor bistriţene
Probleme comune…pentru toate comunele judeţului nostru. Este vorba despre neutralizarea deşeurilor de origine animală şi costurile pe care le implică. Administraţiile locale ar trebui să achite câte 2500 lei, avans pentru aceste servicii, bani care ar sta bine în conturile firmei care “colectează deşeuri de origine animală”. În aceste condiţii, primarii bistriţeni au decis ca tema să fie subiect de negociere între Asociaţia Comunelor din România – filiala Bistriţa-Năsăud şi firma care se ocupă de ecarisare, în speţă Protan SA.
“Am avut o întâlnire la Instituţia Prefectului, la care au participat subprefectul Ovidiu Frenţ, staff-ul DSVSA BN, al filialei judeţene a Asociaţiei Comunelor din România şi reprezentanţii firmei din Dej. Am cerut ca acel contract să fie semnat între Protan Dej şi Asociaţia Comunelor. Pentru a fi siguri că nu există probleme de decontare a serviciilor, le-am propus celor din Dej ca fiecare unitate administrativ-teritorială să depună, într-un “cont tampon”, câte 200 lei. Dacă apar sincope cu decontarea, cei de la Protan ar putea să ia bani de acolo. Mai mult, fiecare unitate administrative-teritorială îşi va plăti serviciile prestate de firmă, pe bază de comandă”, ne-a declarat primarul Lechinţei, Romeo Florian.
Săptămâna viitoare, Protan SA ar urma să dea un răspuns propunerii făcute de ACoR – filiala Bistriţa-Năsăud.
Potrivit Ordonanţei 47/2005 privind reglementări de neutralizare a deşeurilor de origine animal, consiliile locale sunt responsabile de neutralizarea cadavrelor de animale provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale sau a celor găsite moarte pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale respective pentru care nu se poate identifica proprietarul. Consiliile locale au obligaţia de a-şi asigura contractual serviciile unei unităţi de ecarisare autorizate conform legislaţiei în vigoare.
De exemplu, anul trecut, Primăria Lechinţa a trebuit să plătească “neutralizarea” unei vaci moarte. Costul – 1800 lei. Au fost şi situaţii când vaca fermierului dintr-o comună oarecare şi-a dat sufletul pe o păşune dintr-o comună învecinată şi, mai în glumă, mai în serios, au apărut discuţii între primării cine plăteşte “incinerarea şi îngroparea”.
Citiţi şi:
- Au venit banii pentru sectorul zootehnic
- Cursuri de formare profesională, servicii de audit, printre priorităţile filialei judeţene a Asociației Comunelor din România
- Romeo Florian, un nou mandat în fruntea Filialei Județene a Asociației Comunelor din România! Cine este în echipa de conducere
- Primarii de comune susţin promovarea Codului administrativ prin OUG
- Parlamentarii, față în față cu problemele primarilor de comune din Bistrița-Năsăud
Comentarii
Este culmea culmilor ! Pai, daca trebuie sa-si plateasca "omul " ridicarea si incinerarea unui animal mort... fiti siguri c-o sa gasiti pe sub tot felul de "tufe" si prin tot felul de "viroage", numai ..." mortaciuni " aruncate aiurea...
Animalele de casa moarte, pot constitui hrana animalelor salbatice . De ce nar putea fi predate de exemplu administratorilor fondurilor de vanatoare, pentru a fi depuse in fondurile de vanatoare, ca hrana pentru animalele si pasarile necrofage , gratis... ? Atunci, toata lumea si-ar duce animalul mort si l-ar preda "acolo"... dar altfel, va garantez eu ca numai animale moarte veti vedea aruncate peste toate... " dositurile"...
Adaugă comentariu nou