Două restaurante centrale și un hotel de 5 stele, din Bistrița, amendate cu 100.000 lei de Protecția Consumatorului

Pe data de 12.01.2023, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bistrița-Năsăud, sub coordonarea vicepreședintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Sebastian Hotca, a comisarului șef al Regiunii Nord-Vest Cluj, Cristian Nicula, și a comisarului șef adjunct al CJPC Bistrița-Năsăud, Stelian Dolha, a desfășurat o serie de acțiuni de control privind respectarea prevederilor legale in domeniu, la unitățile de restaurație colectivă și de cazare turistică.
Verificările s-au derulat la următorii operatori economici, din municipiul Bistrița:
- Metropolis Grup SRL (Hotel Metropolis)
- Pub Corso Cafe 1923 SRL (Restaurant Corso)
- Thermo Izosystem SRL (Restaurant Verona).
În urma acțiunilor de verificare, comisarii CJPC Bistrița-Năsăud au identificat mai multe deficiențe, pentru care au aplicat următoarele sanțiuni:
- 3 amenzi contravenționale în cuantum de 100.000 lei
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 2.000 lei
- oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru blocul alimentar,în cazul celor 2 restaurante
- oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor în două camere de cazare ale hotelului, cu nivel de clasificare de 5stele.
Abaterile constatate de comisarii bistrițeni sunt:
- utilizarea unor produse și preparate cu data limită de consum depășită,
- modificarea stării termice a produselor,
- folosirea unor preparate fără elemente de identificare-caracterizare
- folosirea unor echipamente de preparare cu depuneri grosiere de resturi alimentare si rugină,
- utilizarea unor ustensile de lucru cu mânere de lemn sau plastic
- nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor folosite pentru preparare
- utilizarea unui cântar fără verificare metrologică
- lipsa mențiunilor legate de ingredientele cu efect alergen pentru fiecare preparat în parte, în lista meniu
- folosirea unor coșuri/tomberoane pentru reziduuri fără capace, în zona de preparare.
Cele două restaurante au remediat cu celeritate deficiențele, astfel încât la recontrolul desfășurat pe data de 13.01.2023, comisarii au constatat ducerea la îndeplinire a măsurilor complementare și au dispus redeschiderea unităților.
Comisarii CJPC Bistrița-Năsăud vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare.
Aspectele invocate în cadrul acestui comunicat sunt ilustrate cu imagini realizate atât în timpul controlului inițial, cât și după remedierea deficiențelor, în cazul unităților care le-au realizat deja.
Stelian Dolha
Comisar șef adjunct
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5