Ei sunt voluntarii pentru situaţii de urgenţă
Pregătirea personalului voluntar din cadrul serviciilor voluntare se face în baza planului anual de pregătire, întocmit la nivel judeţean de către Serviciul protecţie, pregătire şi educaţie preventivă a populaţiei, avizat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) şi aprobat de prefectul judeţului. Pregătirea voluntarilor se execută prin convocări, instructaje, programe de pregătire cu membrii componentei preventive, exerciţii, concursuri, activităţi comune pe timpul activităţilor preventive desfăşurate în unităţile administrativ teritoriale, etc.
Calificarea şi atestarea şefilor serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă se desfăşoară în centrul naţional/zonal de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă, din subordinea IGSU.
Convocarea semestrială a şefilor serviciilor voluntare s-a desfăşurat pe etape, în cadrul raioanelor de intervenţie ale subunităţilor inspectoratului. Activitatea a fost organizată/desfăşurată de Serviciul protecţie, pregătire şi educaţie preventivă a populaţiei în cooperare cu reprezentanţi din partea centrului operaţional judeţean, comandanţii subunităţilor de intervenţie, şefii gărzilor de intervenţie şi coordonată de prim adjunctul/adjunctul inspectorului şef. Au fost abordate aspecte privind cooperarea între serviciile profesioniste şi voluntare pe timpul activităţilor preventive şi de intervenţie, fiind stabilite măsuri concrete pentru îmbunătăţirea activităţii precum de remediere a deficienţelor semnalate.
Pregătirea specialiştilor pentru prevenire din cadrul serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, se desfăşoară în baza programelor de pregătire, periodicitatea acestora se face în funcţie de situaţia operativă, fluctuaţia personalului compartimentelor pentru prevenire şi dinamica schimbărilor legislative.
La finalizarea programelor de pregătire participanţii dobândesc o diplomă de absolvire.
Pe timpul activităţilor preventive în unităţile administrativ teritoriale se desfăşoară exerciţii de intervenţie şi acţiuni preventive comune cu personalul voluntar la gospodăriile cetăţeneşti punându-se accent modul de utilizare a ghidului de control/informare preventivă.
Personalul serviciului participă şi la activităţile de pregătire a personalului voluntar, organizate la nivelul localităţilor de către preşedinţii comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă, punându-se accent pe verificarea capacităţii de răspuns, dotarea serviciilor voluntare, desfăşurarea activităţilor preventive, importanţa voluntariatului în situaţii de urgenţă, cunoaşterea drepturilor şi a obligaţiilor personalului voluntar, etc.
La nivelul judeţului posibilităţile de calificare/formare profesională a membrilor serviciilor voluntare în ocupaţiile din domeniul reglementat de IGSU, pot fi organizate de către furnizorii de formare profesională avizaţi/autorizaţi în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Citiţi şi:
- Instructaj pentru şefii serviciilor voluntare ISU
- Echipajele ISU au intervenit la aproape 11.000 situaţii de urgenţă, în 2016
- Marţi 13 – Ziua informării preventive
- De Ziua informării preventive, puncte de informare la Transmixt şi Kaufland
- ISU BN a aplicat 270 de amenzi în valoare de peste 400.000 lei
Adaugă comentariu nou