Femeile democrat-liberale le scriu miniştrilor Finanţelor şi Justiţiei

sursa: OF PDL

Femeile democrat-liberale din toată ţara au participat la acest sfârşit de săptămână la Şcoala de vară desfăşurată la Zlatna, în judeţul Alba. Tema principală care a făcut obiectul dezbaterilor a fost "Femeia antreprenor a anului 2013".

 

Noua perspectivă a antreprenoriatului feminin a vizat următoarele teme de dezbatere:

Ø      Starea de fapt a economiei româneşti

Ø      Situaţia femeilor în economia românească

Ø      Programe naţionale de sprijinire a antreprenoriatului feminin

Ø       Programe internaţionale de sprijinire a antreprenoriatului feminin

Ø      Stop discriminare

Ø      Scrisoare deschisă adresată miniştrilor Daniel Chiţoiu şi Robert Cazanciuc

 

Femeile democrat- liberale au decis să susţină rescrierea Codului Fiscal, Codului de Procedură Fiscală şi Legii Societăţilor Comerciale într-un format simplu şi clar, integrat, coerent şi neinterpretabil.

 

Scrisoare deschisă a Organizaţiei de Femei a PDL adresată miniştrilor Daniel Chiţoiu şi Robert Cazanciuc:

 

Rescrieţi Codul Fiscal, Codul de Procedură Fiscală şi Legea Societăţilor Comerciale într-un format simplu şi clar, integrat, coerent şi neinterpretabil!

 

USL ne-a adus într-un adevărat haos fiscal şi legislativ, generând 17 modificări asupra Codului Fiscal, 10 asupra Codului de Procedură Fiscală şi 5 asupra Legii societăţilor comerciale în numai 15 luni de guvernare. Lipsa de predictibilitate a legislaţiei fiscale sufocă mediul de afaceri din România şi sperie investitorii străini. Solicităm guvernării USL rescrierea Codului Fiscal, a Codului de Procedură Fiscală şi a Legii Societăţilor Comerciale într-un format final simplu şi mai clar, integrat, coerent şi neinterpretabil.

 

Prin urmare, Organizaţia de Femei a PDL solicită Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Justiţiei, guvernării actuale, simplificarea şi asigurarea predictibilităţii legislative prin:

1. Aplicarea în anul 2014 a măsurilor de relaxare fiscală propuse de PDL: reducerea cotei unice la 12%, reducerea CAS la angajator cu 5 puncte procentuale, creşterea salariului minim la 1.000 de lei şi neimpozitarea profitului reinvestit.

 

2. Rescrierea Codului Fiscal, a Codului de Procedură Fiscală şi a Legii Societăţilor Comerciale într-un format final integrat, coerent şi neinterpretabil în cel mult 3 luni. Este aproape imposibil pentru un om de afaceri să parcurgă aceste legi în formatul actual, cu trimiteri la trimiteri şi cu excepţii la excepţii. Aceste legi trebuie să rămână nemodificate cel puţin un an de zile pentru a garanta stabilitatea legislativă.

3. Respectarea legilor în vigoare de responsabilitate, transparenţă şi predictibilitate, deschiderea spre dialoguri constructive cu mediul de afaceri, opoziţia şi societatea civilă, pentru crearea unui mediu fiscal confortabil dezvoltării, investiţiilor şi creării de noi locuri de muncă.

 

4. Cerem USL să renunţe la măsurile primitive de introducere de noi taxe şi de creştere a şomajului fără măsuri alternative de creare de locuri de muncă. Românii nu trebuie să sufere din cauza incompetenţei USL-ului.

 

Argumentaţie:

Stabilitatea legislativă este cea mai importantă cerinţă pentru un mediu de afaceri sănătos. România suferă serios din acest punct de vedere. Codul Fiscal şi Codul de Procedură Fiscală au fost modificate de 118 ori, de la intrarea lor în vigoare, în anul 2004 până în prezent. Dintre acestea 48 de modificări s-au produs asupra Codului Fiscal şi 70 asupra Codului de Procedură fiscală. Legea societăţilor comerciale a suferit şi ea 36 de modificări din 1990 până astăzi.

Mediul de afaceri nu are cum să respire într-un asemenea corset birocratic şi să ţină pasul cu viteza ameţitoare a schimbărilor operate, fără niciun fel de consultare publică. De exemplu, din cauza lacunelor de formulare, oamenii de afaceri interpretează legislaţia fiscală şi fac impozitarea într-un anumit fel, după care vine un inspector fiscal care are altă părere. Aceste echivocuri trebuie să dispară. În prezent, unui client de bună-credinţă de pe piaţă îi este foarte greu să se descurce fără un specialist în fiscalitate. Dar chiar şi aceşti specialişti sunt nevoiţi să citească în medie cinci ore pentru a soluţiona o problemă simplă.

 

 

 

 

 

Prin urmare:

- Investiţiile şi consumul scad, şomajul, preţurile şi falimentele cresc, relansarea economică întârzie. Consumul cu amănuntul scade. România este pe al treilea loc la căderea consumului în UE. Şomajul a atins un nivel record.

- Încasările bugetare din impozitul pe profit au scăzut cu 5,5% în prima jumătate a acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Veniturile încasate la bugetul public în anul 2013 au fost rectificate semnificativ în jos.   

- Lipsa de predictibilitate a speriat investitorii. România a fost singura ţară din Europa Centrală şi de Est care a ratat intrarea pe un trend pozitiv în atragerea investiţiilor străine directe (ISD) în anul 2012. Scăderea cu 11% a ISD-urilor în 2012 faţă de anul precedent a reprezentat minimul ultimilor 10 ani. Mai mult, în primele şase luni ale acestui an ISD-urile şi-au continuat scăderea cu încă 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012.

România are nevoie de un cadru legislativ predictibil. 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5