Ioan Turc: Propun un pasaj subteran în zona Decebal cu scări rulante și benzi transportoare
Modernizarea axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, pentru care municipalitatea se laudă, deocamdată, doar cu semnarea contractului de finanțare, ar trebui să fie o soluție de decongestionare a traficului și de facilitare a accesului pietonal în piața agroalimentară a Bistriței. Din păcate, anunțatul pasaj subteran în zona Decebal (gândit cu trepte din beton la cele 4 căi de acces, în locul unor scări rulante cu benzi transportoare) vine din start să taie elanul optimiștilor. Oamenii ar trebui să aibă posibilitatea de a ajunge ușor în piață, nu să încerce variante ocolitoare pentru a evita inconvenientul coborârii și urcării treptelor per pedes. Scările rulante nu ar fi fost o cheltuială insurmontabilă, mai ales că în piață vin și multe persoane în vârstă, iar confortul deplasărilor într-un pasaj subteran ar ține de o modernitate accesibilă deja multor orașe.
Pe de altă parte, reconfigurarea axei de transport amintite presupune și desființarea multor locuri de parcare de pe traseu, pentru ca pistele de bicicliști să își facă intrarea. O soluție ar fi ca Hala Decebal (a cărei cumpărare de mult am tot propus-o Primăriei) să preia la interior piața agroalimentară, în condiții mult mai bune, cu atmosferă controlată pentru multe categorii de produse perisabile, iar o parcare supraetajată în spatele halei, similară Pieței “Mihai Viteazul” din Cluj-Napoca, ar mai degreva din marele efort ce se anunță a fi parcarea autoturismelor în Bistrița. Mai ales că anunțata Linie Verde (subiect pe care îl vom trata separat) ar urma să desființeze multe alte sute de locuri de parcare, pentru care Primăria municipiului nu are nici măcar rezolvări teoretice. Doar eternele speranțe deșarte din zonele Bistricioarei și Lupeni...
Ioan Turc, preşedinte PNL BN
Citiţi şi:
- Au început săpăturile pentru pasajul pietonal subteran din zona Decebal!
- Primarul Ioan Turc: Pasajul subteran pietonal din Decebal, mai aproape de finalizare!
- Noi lucrări la pasajul pietonal subteran din Decebal!
- Primarul Ioan Turc: Au fost reluate lucrările la pasajul pietonal subteran din zona Decebal
- Noi lucrări la pasajul pietonal subteran din zona Decebal!
Comentarii
Pasajul pietonal subteran prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului este o investitie absolut inutilă. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum sa fie desfiintate. O solutie mai ratională de fluidizare a circulatiei auto ar fi amenajarea Bulevardului Decebal si Andrei Muresanu ca stradă cu sens unic dinspre strada Gării spre strada Năsăudului, iar celălalt sens spre strada Gării să fie asigurat pe strada Colibitei si Artarilor.
De aceea, cea mai ratională solutie este să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să inceapă proiectul de modernizare a Pietei Decebal, promis bistritenilor de primarul Cretu incă din anul 2012.
Vezi: https://timponline.ro/vezi-cum-va-arata-piata-decebal-dupa-modernizare/
Pasajul pietonal subteran prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului este o investitie absolut inutilă. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum sa fie desfiintate. O solutie mai ratională de fluidizare a circulatiei auto ar fi amenajarea Bulevardului Decebal si Andrei Muresanu ca stradă cu sens unic dinspre strada Gării spre strada Năsăudului, iar celălalt sens spre strada Gării să fie asigurat pe strada Colibitei si Artarilor.
De aceea, cea mai ratională solutie este să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să inceapă proiectul de modernizare a Pietei Decebal, promis bistritenilor de primarul Cretu incă din anul 2012.
Vezi: https://timponline.ro/vezi-cum-va-arata-piata-decebal-dupa-modernizare/
Adaugă comentariu nou