Actuala centură a Bistriței va fi extinsă la două benzi pe sens

Gabriel Lazany, primarul municipiului Bistrița, a anunțat că municipalitatea își va asuma un proiect major de infrastructură, care vizează actuala centură ocolitoare din oraș și extinderea ei la două benzi pe sens, trotuare și pistă de biciclete.

„Vom face centura ocolitoare, privind către viitor, chiar dacă vom avea și o centură nouă. La modul în care se dezvoltă orașul, ea va deveni un bulevard important. Vom avea un proiect, studiile sunt deja in lucru. Vom avea o centură veche pe străzile Lucian Blaga, Simion Mîndrescu, Calea Dejului și Calea Clujului cu patru benzi, cu trotuare și pistă de biciclete”, a anunțat primarul Gabriel Lazany, în cadrul prezentării activității sala la un an de mandat.

Actuala centură este în proprietatea CNAIR și în administrarea Primăriei municipiului Bistrița. Anul viitor, va fi făcută și o evaluare estimativă a costurilor investiției, inclusiv pentru eventualele exproprieri. 

În lucru, pe domeniul Transport sunt proiectele:

  1. Reconfigurarea axei de transport public pe traseul Gării - Bd. Decebal -Andrei Mureșanu - Năsăudului- în execuție injectări, montare scări rulante și concurs de idei pentru cele 4 intrări în pasaj
  2. Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public în Municipiul Bistrița și comuna Livezile - contract semnat, în achiziție 20 autobuze
  3. Pasaj denivelat pe DN17 intersecție cu VBN - varianta de ocolire - în achiziție
  4. Pasaj denivelat pe DN17 intersecție cu acces zona Altex – în achiziție
  5. Pasaj denivelat pe DN17 intersecție cu acces la Kaufland și Cibela - în achiziție
  6. Pasaj denivelat pe DN17 intersecție cu DN17C (str. Lucian Blaga) - în achiziție
  7. Coridor de mobilitate durabilă aferent Râului Bistrița (Linia Albastră) - contract finanțare semnat, în achiziție PT
  8. Pasarelă Viișoara – Lukoil. CNAIR a lansat licitația publică pentru contractarea serviciilor de proiectare pentru amenajarea celei de-a treia benzi de pe DN17

 

 

Comentarii

12/11/25 18:29
cititor

Dacă ne amin tim bine, aceste proiecte au mai fost anunțate.

13/11/25 15:39
Sergiu

Lărgirea actualei centuri ocolitoare a orașului Bistrița nu este posibilă pe toată lungimea actualului traseu si nici exproprierile nu reprezintă o soluție rațională. Pentru fluidizarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare” care să străbată orașul pe directia est-vest si să facă legatura cu intrările de pe DN-17 in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. In acest sens, o alternativă la lărgirea actualei centuri ocolitoare ar putea fi soluția propusă de fostul primar Ioan Turc de amenajare a unui drum de viteză, pe lângă calea ferată, între Sărata şi Unirea.
Vezi: https://timponline.ro/orasul-este-mutilat-si-sufocat-spune-ioan-turc-ce-...
O altă aberație reprezinta cele patru pasaje rutiere subterane denivelate pe care municipalitatea vrea să le construiască pe DN 17 la intrările și ieșirile din oraș. Mai ales pasajele de pe strada Calea Moldovei nu sunt altceva decât niște gropi în mijlocul drumului într-o zonă comercială, unde mai mult încurcă circulația în loc s-o fluidizeze.
Si aici soluția poate fi coridorul de mobiltate situat pe malul stâng al râului Bistrița denumit „Linia albastră” care să facă legătura intre Sărata si Unirea. Legătura dintre Linia albastră și zona comercială de pe Calea Moldovei poate fi realizată prin construirea unui pod rutier alături de puntea pietonală de pe strada Grănicerilor.

13/11/25 19:28
Dezamagitu

Nu vrem lărgirea imposibilă a străzilor de pe fosta centură a Bistriței

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5