Letiţia Stoicescu (Partida Romilor): Peste 20 copii au abandonat şcoala, la Viişoara
Letiţia Stoicescu (Partida Romilor): Peste 20 copii au abandonat şcoala, la Viişoara
Preşedintele Organizaţiei de Femei a Partidei Romilor, Letiţia Stoicescu, susţine că desfiinţarea Şcolii Gimnaziale nr. 2 a avut ca efect abandonul şcolar, asta pentru că elevii romi „nu fac faţă” cerinţelor profesorilor din alte şcoli.
„Atunci când s-a desfiinţat Şcoala Generală nr. 2, spuneam că dacă nu se va interveni din punct de vedere social sau cu un program de after school, copiii nu vor face faţă. Se pare că am avut dreptate, pentru că la Şcoala Gimnazială Viişoara, şcoală foarte bine cotată, cu un director exemplar căruia nu am nimic să-i reproşez, sunt probleme. Copiii care s-au mutat la Viişoara nu prea merg la şcoală. Avem abandon şcolar şi se pare că atunci când au fost transferaţi trebuia introdus un program de after school, unde copiii să înveţe suplimentar. (…) Aceşti copii s-au dus câteva zile, au văzut că nu fac faţă şi au abandonat şcoala. Sunt în jur de vreo 20 copii care nu mai merg la şcoală”, a precizat Stoicescu, în cadrul unei conferinţe de presă.
Aceasta a adăugat că a avut discuţii cu dir. prof. Clariţa Rus, au fost transmise părinţilor o serie de comunicări, pentru a-şi trimite copiii la şcoală. „Nu am discutat cu cei de la Inspectoratul Şcolar. La o şedinţă a Grupului mixt pentru romi spuneau că nu este abandon şcolar”, a precizat mediatorul sanitar Letiţia Stoicescu, încercând să tragă un semnal de alarmă.
Dir. Clariţa Rus (Şcoala Gimanzială Viişoara): Sunt copii care nu s-au putut acomoda, dar vina principală este a părinţilor
Directorul Şcolii Gimnaziale Viişoara, prof. Clariţa Rus, susţine că într-adevăr există copii, în special din ciclul gimnazial, transferaţi de la fosta Şcoală Gimnazială nr. 2, care nu frecventează cursurile. Potrivit acesteia, copiii nu s-au putut adapta la cerinţele noii unităţi, dar cu această situaţia se confruntă şi alte şcoli de pe raza municipiului Bistriţa, poate la o scară mai mică.
„Există situaţii când copiii nu s-au putut acomoda, dar nu vorbim despre toţi aceşti elevi. Cele mai multe cazuri au apărut la elevii din ciclul gimnazial. Am făcut numeroase demersuri, am transmis scrisori părinţilor. Am mers personal acasă la copii, însoţită de reprezentanţii Poliţiei. Părinţii sunt de vină, nu vor să comunice cu şcoala. Copiii au primit la începutul anului rechizite, manuale, am făcut tot posibilul ca ei să se acomodeze. Ei sunt copii, dar ca părinte să nu vrei să-ţi trimiţi copilul la şcoală…”, a precizat directorul şcolii din Viişoara.
Potrivit prof. Clariţa Rus, mulţi dintre aceşti elevi se încadrează în categoria celor cu cerinţe educaţionale speciale, care ar trebui înscrişi la Centrul Şoclar pentru Educaţie Incluzivă, însă părinţii nu cooperează nici în acest sens.
„Inspectoratul Şcolar Judeţean a venit în sprijinul nostru, astfel că avem doi profesori itineranţi/de sprijin, pentru ciclul primar şi ciclul gimnazial. De asemenea, în acest an, ar putea fi angajat un mediator şcolar, din rândul etniei rome, care să ne ajute în relaţia cu familia. Noi am colaborat cu un mediator şcolar la Sărata, iar rezultatele au fost foarte bune în privinţa frecvenţei la cursuri, a relaţiei şcoală-familie”, a menţionat directorul Clariţa Rus.
De altfel, tot pentru a veni în sprijinul elevilor în vederea obţinerii unor rezultate mai bune, Şcoala Gimnazială Viişoara are în derulare două proiecte, în parteneriat cu Fundaţia Progres şi Fundaţia Inocenţi.
Citiţi şi:
- Campania Vrem Respect, la Dumitriţa. Letiţia Stoicescu, noul lider local al Partidei Romilor
- Tradiţiile ţigăneşti au animat centrul Bistriţei
- Caravana Copilăriei de la Primăria Bistriţa, la Viişoara. Primarul Ioan Turc: Copilăria e o stare de spirit permanentă!
- Ionel Cimuca, jandarmul care a ajutat şcolile din Viişoara şi Tiha Bârgăului să instaleze platformele de învăţare online
- Etniile, întru cultură
Comentarii
Ar trebui ca statul sa construiasca si sa subventioneze o scoala exclusiv pentru populatiile de tzigani, unde sa-i ajute atat cu uniforme scolare, cat si cu manuale si rechizite, precum si cu un internat si o cantina sociala, sa le asigure copiilor macar o masa calda la amiaza... ,macar pana la absolvirea unei scoli profesionale, prin care tziganii , sa aiba acces la toate "cerintzele" scolare, la cultura, educatzie si insusirea unei meserii utile social si pentru familiile lor .
Trebuie stimulatzi si ajutati sa fie capabili sa munceasca, fara sa mai ceara de la stat tot soiul de ajutoare financiare, deoarece intr-adevar, aceasta natzie "batuta de soarta si de Dumnezeu"... ( as acum scrie in Sfanta Biblie... ) provenind din randurile populatziei de sclavi, este saraca si nu are absolut nici un fel de venit ori proprietate viabila de a trai si munci fara sprijinul si ajutorul statului !
Ideal ar fi, daca statul in Marea Campie Romaneasca, in Balta Brailei, ori in Baragan, ( unde exista pamant in nelucrare cat vezi cu ochii... ) lea-r construi localitatzi exclusiv ale tziganilor, unde sa aiba totul : scoala, biserica, spital, administratzie proprie, locuintze sociale si terenuri agricole, primite gratis de la stat, astfel incat sa poata trai si munci singuri, prin munca campului si cresterea de animale domestice si sa nu li se permita sa plece de acolo, decat numai motivat ( la spitale ori la scoli... sau alte autoritatzi ... ) strict limitat in spatziu si timp...
Ei, nu sunt invatzatzi cu munca ci doar cu mijloacele de a obtzine "ceva" de la societate prin cersit si fara munca... dar pot fi constransi sa mearga la scoala si sa munceasca si dupa 2-3 generatzii, exista premisa ca vor deveni si ei "oameni ca oamenii"... si asta eu nu consider ca-i nici fanatism, rasism , antisemitism, ori eredentism, sau cum mama poznii se mai numesc asemenea "curente" neomenesti... ! Consider ca ar fi un mijloc eficient, sa devina si ei "oameni ... ca toti ceilaltzi"... !
Adaugă comentariu nou