Liceenii pot câştiga premii în valoare de 2000 de euro, dar şi 12 excursii la Bruxelles
Ultima săptămână de înscrieri la concursul Lider European, dotat cu premii în valoare de 2000 de euro
Liceele din România care desfășoară proiecte cu tematică europeană mai au la dispoziție o săptămână pentru a se înscrie în competiția Lider European, ediția 2014-2015.
Concursul anual de proiecte”Lider European”, dotat cu premii în valoare de 2.000 de euro, face parte din campania “Europa, casa noastră” lansată în anul 2011. Campania este organizată de către Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei.
Ajunsă la a cincea ediție, competiția oferă liceenilor posibilitatea de a-şi însuşi noţiuni de leadership şi tehnici de prezentare (public speaking), prin participarea la un concurs de proiecte care are două etape: locală şi naţională.
În prima etapă, elevii de liceu trebuie să identifice o problemă cu care se confruntă comunitatea locală și să ofere soluții, prin intermediul unui proiect pe care îl propun, îl susțin și îl implementează. Cele mai bune opt proiecte, din perspectiva impactului și a performanței, se califică în finala organizată la București. Proiectele sunt prezentate și susținute în fața unui juriu, compus din 3 jurați independenți, din domenii diferite. Cele mai bune proiecte sunt premiate astfel: 700 euro – locul I, 500 euro – locul II, 300 euro locul III. Se acordă și cinci mențiuni a câte 100 euro fiecare. Pe lângă premiile în bani, adjudecate de echipele câștigătoare, organizatorii oferă 12 excursii la Bruxelles, la Comisia Europeană, pentru elevii clasați pe primele 3 locuri și pentru profesorii coordonatori ai celor 8 proiecte finaliste.
Numărul proiectelor înscrise în concurs a crescut constant de la lansarea campaniei. Comparativ cu ultima ediție, se observă o schimbare semnificativă în privința interesului de participare. Astfel, anul acesta, numărul proiectelor provenind din regiuni istorice este aproape egal.
Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România reprezintă Comisia Europeană în România şi asigură un flux eficient de informaţii între aceasta şi cetăţenii şi autorităţile României. Viziunea Reprezentanței este aceea a unei Românii europene atât prin calitatea sa de stat membru, cât şi prin implicarea activă a cetăţenilor săi în construcţia europeană. Misiunea RCE este de a contribui la o cât mai bună înţelegere a Uniunii Europene, a scopurilor, valorilor şi politicilor acesteia, aducând informaţia europeană cât mai aproape de cetăţeni, într-o formă adaptată nevoilor lor specifice.
În numele și sub îndrumarea Reprezentanței Comisiei Europene, Chelgate Public Affairs & Public Relations a implementat această campanie de comunicare. Chelgate este o companie britanică de consultanță în domeniul afacerilor publice și al comunicării. Înfiinţată în anul 1988, Chelgate are sediul central la Londra, birouri la Bucureşti şi Bruxelles şi o reţea de asociaţi în întreaga lume. Biroul din România a fost deschis în 2005 şi a derulat contracte importante alături de companii multinaţionale şi instituţii centrale şi locale. Chelgate acordă consultanţă în comunicare atât sectorului privat, cât şi celui public.
Pentru detalii suplimentare, persoanele de contact sunt:
Ioana Marchiș, Communication Adviser Reprezentanța Comisiei Europene
Tel. (+ 40-21) 203.54.92
Fax: (+40-21) 316.88.08
E-mail: [email protected]
www.ec.europa.eu/romania
Angela Negrea, Brand Manager Chelgate
M: (+40-0) 724-293-114
Tel: (+40-21) 230 07 24
E-mail: [email protected]
[email protected]
Citiţi şi:
- Comisia Europeană, mai aproape de elevii din Bistriţa-Năsăud
- „Europa, casa noastră”, concurs cu excursii la Bruxelles pentru elevii din Bistriţa-Năsăud
- Casa europeană de la Braniştea
- Proiecte îndrăzneţe lansate de Centrul Europe Direct Bistriţa pentru 2016
- Șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România, în vizită la Bistrița
Adaugă comentariu nou