Modelul call center-ului austriac va fi implementat la AJOFM Bistriţa-Năsăud

Consiliul Consultativ al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa-Năsăud şi Consiliul de Administraţie al Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă a Landului Austria Inferioară au decis promovarea unui proiect comun pentru accesarea Fondului Social European, partenerii europeni urmând să ne împrumute din expertiza pe care o deţin în absorbţia fondurilor structurale.

Cele două instituţii vor propune un proiect pe Axa prioritară 4 – domeniul major de intervenţie 4.1 – “Calitate în serviciile de ocupare” în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.

Aplicaţia urmăreşte îmbunătăţirea şi asigurarea calităţii serviciilor de ocupare furnizate persoanelor în căutarea unui loc de muncă şi îmbunătăţirea capacităţii Serviciului Public de Ocupare de anticipare a schimbărilor de pe piaţa muncii. De asemenea, implementarea proiectului va asigura o asistenţă personalizată pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă şi pentru cele care aparţin grupurilor vulnerabile, scopul fiind creşterea nivelului de satisfacţie al clienţilor.

Valoarea totală fiind cuprinsă între 1,85 milioane lei şi 18,5 milioane lei. Durata de implementare a unui astfel de proiect este cuprinsă între minimum şase luni şi maximum trei ani, valoarea contribuţiei solicitantului reprezentând 25% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile.

În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt eligibile activităţi care vizează dezvoltarea şi implementarea de acţiuni inovatoare şi transnaţionale în sprijinul modernizării Serviciului Public de Ocupare, diseminarea expertizei şi a bunelor practici între diferiţi furnizori de servicii de ocupare, campanii de informare şi publicitate, elaborarea de analize şi studii etc.

Şomerii vor obţine telefonic informaţiile de pe piaţa muncii

În urma discuţiilor avute între cele două instituţii, de la Bistriţa şi din Austria Inferioară, s-a decis ca proiectul care va fi depus în perioada următoare să se axeze pe înfiinţarea unui call center, centru care funcţionează de mai bine de patru ani în instituţia austriacă. Potrivit directorului executiv Ioan Botiş, acest serviciu va asigura o relaţie directă a AJOFM cu clienţii – şomeri, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, angajatori etc. – fiind un nou pas în promovarea conceptului e-administraţie.

De altfel, directorul Agenţiei de Ocupare din Austria Inferioară, Karl Fakler, a precizat, în cadrul reuniunii derulate la Instituţia Prefectului, că acest sistem este utilizat din două considerente. În primul rând, foarte mulţi clienţi ai serviciilor publice de ocupare nu vor mai fi nevoiţi să străbată zeci de kilometri pentru a formula o simplă întrebare.

Clienţii au posibilitatea să formeze un număr de telefon, iar de aici apelul lor va fi direcţionat către persoana care poate furniza informaţii în diverse domenii, de la înregistrarea în baza de date ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă, subvenţiile de care poate beneficia, programele de formare profesională etc. În al doilea rând, sublinia reprezentantul austriac, un astfel de call center garantează ore de lucru propriu-zise pentru angajaţii Agenţiei de Ocupare, în sensul că aceştia nu vor mai fi deranjaţi de apeluri în timp ce oferă servicii pentru clienţi aflaţi la sediul instituţiei.

Call center-ul completează alte proiecte derulate de AJOFM BN şi care au devenit un model de urmat pentru celelalte 40 de instituţii de la nivel teritorial. Potrivit directorului executiv Ioan Botiş, Centrul Electronic de Autoinformare, dar şi info-touch-urile, se vor implementa în toate agenţiile judeţene, AJOFM BN fiind, din punct de vedere al informatizării instituţiei, cu trei-patru paşi înaintea altor agenţii din ţară.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5