Modernizarea DJ 172 D – Colibiţa, Strâmba, Valea Ilvelor - estimată la 114 milioane euro

Modernizare  DJ 172D, pe traseul Mureșenii Bârgăului (DN 17) - Lac Colibița - Colibița -Bistrița Bârgăului (DN 17) - (DN 17) Josenii Bârgăului - Strâmba - Ilva Mică  (DN 17D) - Poiana Ilvei - Măgura Ilvei - Ilva Mare - Lunca Ilvei - limită judeţ Suceava este estimată la  506 181,551  mii lei (cu TVA), adică aproximativ 114 milioane euro.   

Plenul Consiliul Judeţean va dezbate în şedinţa ordinară de miercuri proiectul de hotârâre privind aprobarea Documentaţia pentru avizarea lucrărilor de intervenţie, elaborată de către S.C.”DRUMEX” S.R.L. Cluj-Napoca, dar şi indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii.                                                                                                                                                

         Potrivit documentaţiei, investiţia ar urma să fie eşalonată pe parcursul a 30 luni. În fapt, costurile rezultă din capacităţile pe care le presupune investiţia, şi anume carosabil pe o lungime de 85,591 km,  285 podeţe, 103 km de şanţuri şi rigole, 10 km de dren longitudinal, 22 km  de ziduri de sprijin (gabioane și ziduri din beton armat), consolifări de versanţi pe 2 km şi 25 poduri.

Documentația a fost structurată și elaborată pe 5 sectoare, şi anume sector 1 - km 0+000 - 5+093, Mureșenii Bârgăului - lac Colibița, cunoscut drept Drumul Blajului (valoare de 8 milioane euro); sector 2 - km 11+584 - 35+055 Colibița - lac Colibița - Bistrița Bârgăului - Prundu Bârgăului (valoare de 38,8 milioane euro); sector 3 - km 40+732 - 54+842: (Intersecție DN 17) Josenii Bârgăului - Strâmba - Ilva Mică (19 milioane euro); sector 4 - km 56+556 - 75+353 : Ilva Mică (din DN 17D) - Poiana Ilvei - Măgura Ilvei (valoare 24,4 milioane euro) şi sector 5 - km 75+353 - 92+862: Măgura Ilvei - Ilva Mare - Lunca Ilvei - limită sit Natura 2000  în zona cabanei Silhoasa (valoare 23,2 milioane euro).

 

***

Administraţia judeţeană a anunţat în repetate rânduri că pentru Bistriţa-Năsăud, prioritate zero în Programul Operaţional Regional 2014-2020 este reabilitarea Drumului “Poarta Transilvaniei”.

De altfel, la nivelul Consiliului pentru Dezvoltare Regională (CDR) Nord-Vest a fost agreat un proiect strategic regional de transport „Transilvania Nord”, care include acest drum.

Oricum, fondurile europene sunt singura soluţie financiară pentru a rezolva problemele de infrastructură la Colibiţa, pe Strâmba şi Valea Ilvelor. 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]