Pasajele, struţul şi potcoava - brand turistic pentru promovarea municipiului Bistriţa
Cetatea Medievală Bistriţa va fi înregistrat ca şi brand naţional la OSIM prin intermediul unui proiect de promovare turistică.
Potenţialul turistic al Bistriţei este cotat la un nivel înalt, în primul rând datorită statutului de Cetate Medievală şi a includerii acesteia în grupul celor şapte cetăţi medievale ale Transilvaniei construite de saşi, cunoscut sub numele de Siebenburgen. Pe lângă Bistriţa, din Siebenburgen, mai fac parte oraşele Sibiu, Braşov, Mediaş, Sebeş, Sighişoara şi Orăştie.
Primăria Bistriţa a lansat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, proiectul ,,Promovarea Turistică a Cetăţii Medievale Bistriţa”.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creşterea atractivităţii şi competitivităţii turistice a municipiului Bistriţa, prin crearea unui nou brand turistic Cetatea Medievală Bistriţa, şi promovarea acestuia prin metode specifice de marketing.
,,Crearea unui brand turistic pentru promovarea municipiului Bistriţa, organizarea de evenimente tematice în vederea includerii Cetăţii Medievale Bistriţa în circuite turistice locale, judeţene, regionale şi naţionale, precum şi promovarea brandului turistic reprezintă câteva din obiectivele specifice ale proiectului. Proiectul trebuie să se deruleze până la finele anului, perioada este destul de scurtă, iar în acest moment ne aflăm în faza de implementare”, a declarat Liana Coceşiu, director Direcţia de Integrare Europeană din cadrul Primăriei Bistriţa.
Brand-ul lui DA, în oraşul lui NU
Potrivit istoricului de artă, Vasile Duda, analiza centrului istoric, a istoriei oraşului legată de meşterii urbei a identificat pasajele Cetăţii Medievale ca un posibil brand al oraşului în cadrul unei politici de promovare turistică.
Duda a atras atenţia asupra faptului că potenţialul turistic al Bistriţei este dat de patrimoniul cultural-istoric, de aceea trebuie ales cu responsabilitate brandul turistic, menţionând că este vorba de ,,Brand-ul lui DA, în oraşul lui NU”.
,,În acest sens, s-a propus susţinerea brandului turistic, Bistriţa, oraşul pasajelor. În context turistic activ, POTCOAVA poate deveni un suvenir pentru orice vizitator al oraşului nostru, STRUŢUL, o mascotă a oraşului, iar semnul Ω, un semn plastic al oraşului contemporan cu istoria şi prezentul său”, a afirmat Vasile Duda.
El a mai precizat că în planul de urbanism al oraşului sunt prevăzute 17 pasaje, dar numărul acestora este mult mai mare, fiind identificate 22 de pasaje.
Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, a dat asigurări că pasajele Bistriţei, înainte de a fi impuse ca brand turistic, vor suferi şi un proces de reabilitare.
Creţu a menţionat că formularea şi promovarea unui brand turistic reprezintă cea mai provocare a proiectului, în sensul în care acest obiectiv trebuie finalizat până cel târziu în luna aprilie, astfel ca de 8 mai, la Ziua Porţilor Deschise la Parlamentul European de la Strasbourg, municipiul Bistriţa să se prezinte cu un brand turistic autentic.
Târg turistic medieval
Ca şi acţiune de promovare a produsului turistic ,,Cetatea Medievală Bistriţa”, responsabilii cu implementarea proiectului s-au gândit la un Târg turistic medieval, cu o durată de desfăşurare de trei zile, în perioada de vară, odată cu ,,Zilele Bistriţei”.
Locaţia în care se va desfăşura acest eveniment va fi Cetatea Medievală Bistriţa, Pietonalul centrului istoric – ca spaţiu expoziţional, respectiv sediul Primăriei Bistriţa, ca spaţiu de relaţii publice.
,,În cadrul acestei acţiuni vor fi implicaţi ca şi participanţi la Târgul turistic medieval, operatori turistici locali şi naţionali, care sunt invitaţi atât în vederea promovării produselor turistice proprii, cât şi valorificarea potenţialului turistic”, a spus Liana Coceşiu.
Se estimează creşterea numărului de turişti
Creşterea numărului de turişti cu 25% în următorii cinci ani, creşterea numărului spaţiilor de cazare cu 15%, diversificarea ofertei de petrecere a timpului liber prin crearea de noi firme de servicii în domeniu, crearea de noi locuri de muncă în domeniul turismului, reprezintă câteva dintre rezultatele preconizate ale proiectului.
Proiectul este finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional şi are o valoare totală de circa un milion de lei. Contribuţia Primăriei Bistriţa este de 36.644 lei, iar valoarea TVA-ului este de 192.768 lei, iar asistenţa financiară nerambursabilă solicitată este de 766.556 lei.
Comentarii
Felicitari ca va ganditi la promovare, este bine ca sunteti tineri ( ne trebuie 20 de ani sa insistam de acum inainte), deci spor la treaba. Partea tare a proiectului este ca a atras si bani din exterior, deci merita atentie si sustinere aceasta echipa, dar nu cred ca o sa reusim sa crestem in acest domeniu mai repede de 5 ani deoarece este un domeniu foarte sensibil - il construiesti greu si se pierde repede.
Adaugă comentariu nou