Activităţi desfăşurate în anul 2013
Angajaţii Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Năsăud care-şi desfăşoară activitatea sub autoritatea Primăriei oraşului Năsăud, aşa cum aflăm de la Gabriela Seica, şeful serviciului, au avut o activitate susţinută pe tot parcursul anului 2013. Astfel, au fost prelucrate un număr de 8488 cereri, şi anume:
- 8202 cărţi de identitate; 48 cărţi de identitate provizorii; 238 pentru stabilirea reşedinţei.
Cărţile de identitate s-au eliberat pentru următoarele motive: la expirare – 4944; la împlinirea vârstei de 14 ani – 979; peste 18 ani – 1; la schimbarea numelui – 353; la schimbarea rangului localităţii, a denumirii străzii etc. – 299; la schimbarea domiciliului – 1217; la pierdere – 665, în locul celor furate – 19; la deteriorare – 148; prin procură specială – 118; alte cazuri – 148; CIP la reşedinţa pentru persoane cu CRDS – 21. De asemenea, s-au aplicat un număr de 238 vize de reşedinţă şi au fost luaţi în evidenţă şi puşi în legalitate un număr de 239 romi.
Termenul de eliberare a unei CI este de 30 zile, conform legii.
Au fost primiţi în audienţă un număr de 554 persoane care au solicitat eliberarea CI înainte de termen.
Au fost întocmite şi trimise un număr de 1018 invitaţii persoanelor restanţiere a căror CI a expirat, care nu s-au prezentat în termen la SPCLEP Năsăud pentru a solicita o carte de identitate valabilă.
Persoanele se pot prezenta la ghişeu pentru a solicita eliberarea unui act nou de identitate înainte cu 180 zile (6 luni) de la eliberarea celei pe care o deţine.
Stare civilă
Au fost eliberate un număr de 1680 certificate:
- acte de naştere – 604
- acte de căsătorie – 50
- acte de deces – 92
Acţiune cu staţia mobilă la Poiana Ilvei
O echipă a SPCLEP Năsăud s-a deplasat în ziua de 9 februarie la Poiana Ilvei, unde au fost preluate 176 de cereri pentru eliberarea CI, pentru persoane care au deţinut cărţi de identitate aflate în termen de valabilitate şi au solicitat eliberarea unei noi cărţi de identitate pentru diferite motive de punere în legalitate.
„În acest an, a fost prima acţiune de deplasare cu staţia mobilă, venind în întâmpinarea solicitărilor celor din Poiana Ilvei”, ne-a informat Gabriela Seica, şeful serviciului.
În conformitate cu prevederile locale, cetăţenii sunt obligaţi să se prezinte în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani sau înainte cu cel puţin 15 zile de la expirarea valabilităţii actului de identitate deţinut, la SPCLEP la care sunt arondaţi cu domiciliul sau la Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor pentru a solicita intrarea în legalitate.
Citiţi şi:
- Invită cetăţenii arondaţi să intre în legalitate
- Năsăudenii ale căror acte de identitate sunt expirate, invitaţi să intre în legalitate
- Activitatea Biroului de Evidenţă a Populaţiei (SPCLEP)
- Cetăţenii din Năsăud şi comunele arondate, cu acte de identitate expirate, aşteptaţi la SPCLEP Năsăud!
- Peste 9600 cărţi de identitate eliberate de SPCLEP Năsăud în 2014
Adaugă comentariu nou