Noul regulament pentru parcări naște proteste. Cartel Alfa amenință cu pichetări, Diana Morar spune că PNL are soluții

Așa cum era de așteptat, noul regulament pentru parcări adoptat de consiliul municipal naște nemulțumiri atât la nivelul șoferilor dar și la cel al consilierilor municipali. În ceea ce îi privește pe șoferi, aceștia au începujt să se certe între ei, consecință a orei-limită de la care pot parca în spațiile special amenajate pentru acest lucru. Practic, noul regulament prevede ora 17.00 față de ora 15.30, cât era fosta oră limită, atunci când abonamentul își poate face efectul.

Pentru că în ultimele zile foarte mulți bistrițeni s-au adresat consilierului municipal PNL, Diana Morar, cerând explicații asupra acestei noi probleme care a creat  nemulțumiri față de deciziile luate în plenul consiliului municipal, șefa femeilor liberale arată că împreună cu Mioara Seica, și ea consilier liberal în CL, în  ședința în care a fost aprobat Regulamentul parcărilor din municipiul Bistrița, au făcut  propuneri care vizau păstrarea intervalului orar de la ora 15:30 sau cel târziu ora 16:00 pentru parcările individuale cu abonament (4 voturi pentru, 6 împotrivă, 9 abțineri) și, respectiv, menținerea tarifelor practicate pentru toate tipurile de parcari la nivelul celor din anul trecut ( a fost votat tariful majorat propus), ambele propuneri fiind respinse la vot deschis de majoritatea PSD.

” Întrucât la nivelul municipiului Bistrița s-au creat exact problemele pe care le-am menționat în propunerea de menținere a orei 16.00  în loc de 17.00  pentru parcările individuale, au început să apară nemulțumiri. Reamintesc domnului primar Crețu că abonații care ajung acasă înainte de ora 17.00,  nu mai au  unde parca, întrucât parcarea rezervată și plătită pentru un an le este ocupată de alte persoane. Acest fenomen se întâmplă în parcările rezidențiale aflate lângă instituții publice sau de interes public, frecventate de angajații instituțiilor și de către public. Practic, noul regulament asigură locul de parcare celui care nu deține abonament individual și nu celui care l-a plătit, fiind titular.
În acest sens, chiar  în ședința de miercuri  de Consiliu Local s-a anunțat organizarea de proteste publice de sindicate”, a explicat Diana Morar.

Ea a mai spus că liberalii vor și eliminarea obligaţiei de plată pentru parcările nerezidenţiale, sigur, asta până la asfaltarea străzilor şi, revenirea la programul anterior în ceea ce priveşte parcările rezidenţiale , adică la rezervarea între 15.00 şi 8.00 dimineaţa”.

Reamintim faptul că aleşii bistriţenilor au aprobat la finele lui 2017,  regulamentul pentru administrarea parcărilor, cu plată şi de reşedinţă, amenajate în municipiu. Este vorba despre peste 9800 parcări de reşedinţă şi 1200 parcări cu plată din Bistriţa. Proiectul prevede tarifele de bază pentru utilizarea parcărilor cu plată, tot de la 1 ianuarie 2018,  de către deţinătorii de autovehicule.

Iată care sunt tarifele:

  1. a) pentru 30 minute: 1 leu
  2. b) pentru 1 oră: 2 lei
  3. c) prin transmitere SMS: 0,35 euro + TVA/oră
  4. d) pentru 1 zi: 15 lei
  5. e) Abonament de parcare: lunar = 70 lei, trimestrial = 180 lei, semestrial = 250 lei, anual = 480 lei
  6. f) Contract cu rezervare (persoane juridice) = 1.200 lei /an.

Cu toate că regulamentul parcărilor din Bistrița e modificat încă de la începutul anului Primăria nu a modificat nici până la această dată schimbarea orei de parcare pe tăblițele indicatoare, consecința fiind izbucnirea de conflicte între abonați care spun că nu le-a spus nimeni despre această schimbare.  Acum, rezidenții care și-au închiriat locurile de parcare din apropierea locuințelor le pot utiliza de la ora 17,00 până la ora 7.00.

 

Comentarii

02/02/18 09:50
Comentator

Ba io zic sa le fie asigurate parcarile de resedinta doar intre orele 18 sau 19 si 06.00 dimineata ... Este suficient .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5