Profitul Teraplast a crescut cu 72% anul trecut, la 8,9 milioane lei

Teraplast a obţinut în 2014 un profit net de 8,9 milioane lei, faţă de 5,2 milioane lei în aceeaşi perioadă din 2013 şi peste valoarea bugetată pentru acest indicator în 2014, informează compania, într-un comunicat preluat de Bursa.

Potrivit documentului, creşterea cu 72% a rezultatului net faţă de 2013 a fost susţinută pe de o parte de activitatea operaţională şi de strategia comercială adoptată, iar pe de altă parte de îmbunătăţirea rezultatului financiar. Acesta din urmă a fost mai bun cu aproximativ 42% în 2014, faţă de perioada similară din 2013, pe fondul reducerii cheltuielilor cu dobânzile, ca urmare a diminuării valorii datoriilor şi ca urmare a renegocierii contractelor de credit existente.

“Îmbunătăţirea indicatorilor de profitabilitate a fost principalul angajament luat faţă de acţionarii şi investitorii Teraplast. Faptul că am reuşit să ne îmbunătăţim semnificativ aceşti indicatori se datorează în totalitate noii strategii de business, nu contextului pieţei construcţiilor, precizează Alexandru Stânean, director general Teraplast, citat de Bursa.

Potrivit acestuia, "piaţa a scăzut în 2014 şi în plus au fost multe situaţii în care performanţele financiare ale potenţialilor clienţi nu ne-au permis să le acordăm credit comercial, conform politicii noastre de credit, situaţii în care am preferat să pierdem vânzări decât să ne asumăm riscuri exagerate de neîncasare".

Alexandru Stănean menţionează că Teraplast a investit semnificativ în ultimii ani în noi tehnologii de fabricaţie, astfel că strategia actuală presupune dezvoltarea de parteneriate comerciale care să valorizeze ceea ce oferă compania în piaţă.

“Ne concentrăm pe dezvoltarea portofoliului de clienţi atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. Suntem optimişti că pe termen mediu clienţii noştri vor înţelege că, în cazul sistemelor de instalaţii, construcţii sau amenajări, trebuie să primeze caracteristicile tehnice ale produsului, nu preţul acestui”, transmite reprezentantul companiei.

Cifra de afaceri a înregistrat în 2014 o creştere de 3% faţă de anul precedent, până la 232 milioane lei. Teraplast a continuat în 2014 proiectele de dezvoltare şi modernizare, realizând în 2014 investiţii de 6 milioane lei. Aceste investiţii au vizat pe de o parte completarea gamei de produse, că urmare a cererii din piaţă, iar pe de altă parte înlocuirea unor utilaje.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5