Programarea online. Un nou serviciu electronic, la dispoziția contribuabililor
Ministerul Finanțelor Publice, prin Centrul Național pentru Informații Financiare, și ANAF au colaborat la dezvoltarea și implementarea unui nou serviciu electronic, Programarea online, prin intermediul căruia contribuabilii se pot programa online pentru întâlnirea cu un inspector fiscal.
Serviciul de programări online este o disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la rubrica Servicii online, poziția 5, unde contribuabilii se pot programa atât pentru întâlnirea cu un inspector ANAF, cât și pentru identificarea vizuală on-line în vederea aprobării înregistrării în Spațiul Privat Virtual. De asmenea, serviciul este disponibil și în Spațiul Privat Virtual. Pentru o scurtă perioadă de timp serviciul a fost în faza de testare, la DGRFP Galați, iar rezultatele proiectului pilot au determinat stabilirea oportunității extinderii acestuia.
Astfel, contribuabilii persoane fizice și persoane juridice se pot programa on-line la sediile Administrațiilor Județene ale Finanțelor Publice și la Administrațiile Sectoarelor 1 – 6 ale Finanțelor Publice.
Contribuabilii, în funcţie de problematica fiscală, vor fi primiți de funcționari fiscali în funcție de domeniul selectat, personal care aparține următoarelor structuri din cadrul unităţilor fiscale:
- declaraţii fiscale persoane fizice;
- declaraţii fiscale persoane juridice;
- evidenţă pe plătitor persoane fizice;
- evidenţă pe plătitor persoane juridice;
- avize şi autorizaţii (case de marcat);
- executare silită persoane fizice;
- executare silită persoane juridice;
- cazier fiscal;
- asistenţă contribuabili;
- evitarea dublei impuneri.
Serviciul de programare online este pus la dispoziţia contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluţionare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute.
În cazul în care contribuabilii întârzie sau nu se prezintă conform programării, aceştia vor fi preluaţi în limita timpului ce le-a fost alocat (în intervalul celor 30 de minute, conform programării).
Având în vedere contextul pandemic, accesul contribuabililor va fi permis numai după ce s-a efectuat operaţiunea de termometrizare şi doar dacă aceştia poartă mască de protecţie (care să acopere gura şi nasul). În situaţia în care contribuabilii nu îndeplinesc aceste condiţii vor fi informaţi că întâlnirea se anulează şi că este necesară reprogramarea acesteia cu respectarea condiţiilor mai sus menţionate.
Precizăm că, pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta unităților fiscale sunt amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori si personalul ANAF. De asemenea, la nivelul fiecarui sediu ANAF au fost organizate sensuri de intrare/ieşire dedicate acestor spaţii, precum şi montarea de indicatoare privind păstrarea distanţei de doi metri.
Ministerul Finanţelor Publice urmăreşte dezvoltarea unui parteneriat corect între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi contribuabili, prin acordarea unor servicii complete, moderne şi accesibile. În acest context, MFP, prin CNIF, și ANAF colaborează permanent pentru a implementa servicii electronice menite a facilita îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată ale contribuabililor.
Sef administratiei, Compartimentul Comunicare,
Dorina Sanda CICIOC Maria BIRIS
Citiţi şi:
- ANAF: Servicii electronice disponibile 24h/24h, uşor de accesat, pentru contribuabili
- Spaţiul Privat Virtual este un serviciu informatic gratuit, disponibil 24 / 24
- Ec. Dorina Cicioc (șef AJFP BN): Aproape 2 miliarde lei încasate la buget! La nivelul județului nostru sunt peste 132.000 de contribuabili, persoane fizice și juridice!
- ANAF recomandă interacțiunea la distanță cu unitățile fiscale!
- O nouă facilitate în SPV: Plata în numele altei persoane decât titularul contului
Adaugă comentariu nou