Pe ruta Cluj – Bistriţa şi retur

S-au dat în circulaţie trenuri moderne. Să le exploatăm raţional!

Până la jumătatea lunii noiembrie, garniturile trenurilor de persoane 4102/4101 Cluj – Bistriţa şi retur nu satisfăceau călătorilor un confort decent datorită diferitelor tipuri de vagoane.

Conducerea Regionalei CFR Cluj a dispus dotarea Secţiei de circulaţie Cluj-Bistriţa cu o garnitură de tren de persoane cu etaj din import, cu aer condiţionat, compusă din 7 cupluri a 14 vagoane, cu o capacitate de peste 1200 locuri. Până aici toate bune, însă fluxul călătorilor, care se estimează între 5 şi 600 călători, ar necesita doar jumătate din garnitură.

La nicio săptămână de la punerea în circulaţie a trenului personal 4102, cu plecare din staţia Cluj, la ora 12.00, în ziua de vineri, 20.11.2009, am ocupat locul nr.54 din vagonul cls. I nr. 505361602-9. Fotoliul avea deja caterele lipsă, iar la locurile nr. 12 şi 15 rupte. M-am plimbat, stând de vorbă, prin vagoane, cu mulţi călători de eleganţa şi confortul pe care încă nu l-am întâlnit nici în trenuri de rang superior. Este adevărat că garnitura trenului era prea lungă la volumul călătorilor. Pe tot parcursul, călătorilor urcaţi pe traseu li s-au emis bilete de călătoriei, sosind în staţia Bistriţa Nord cu regularitate de ceasornic, la ora 14.47.

La înapoiere, din staţia Bistriţa-Nord, în ziua de 21 noiembrie, cu aceeaşi garnitură, la ora 4.18, avea acelaşi confort sporit dar în trenul de persoane 4101 eram doar 5 călători. Trenuri avea mai multe vagoane decât călători.

De la staţia Bistriţa şi până la Dej am fost singurul călător în vagonul de clasa I, unde au mai urcat 5 călători. Precizez că la sosirea în staţia Cluj, la ora 7.12, conform graficului, numărul călătorilor era de un sfert din capacitatea garniturii. Cu regret trebuie să arăt că la vagonul Nr. 505336160452 avea geamul spart de la uşa exterioară de răufăcători.

Mai arăt că cele 60 de corpuri de iluminat, care consumă curent la un singur vagon (la parter) sunt prea multe. De asemenea, propun a fi reduse numărul de vagoane, care nu sunt ocupate şi nici nu pot fi supravegheate de conducătorii trenurilor 4101-4102.

Aflându-se şi CFR în actuala criză, propun ca şi trenul accelerat 4949 Bistriţa-Dej să fie scos din circulaţie, cu plecare la ora 5.28, întrucât nu asigură legătura spre Cluj cu trenul accelerat de Sighet.

Trenul 4103, cu plecare din Bistriţa la ora 7.23, preia călătorii trenului 4949 şi s-ar realiza „n” economii.

Teodor Balmoş

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5