Călător cu trenul în noaptea Crăciunului pe ruta Bistriţa Nord – Cluj – Oradea, având şi unele surprize nedorite dar… remediate

Călătoria cu trenul a fost, este şi încă va continua să rămână cel mai comod, rapid şi sigur mijloc de transport în comun.

Urcat în trenul personal 4108 din 25.12.2010, la ora 3.36, în staţia Bistriţa Nord, cu destinaţia Cluj, am ocupat loc în vagonul de cl.I cu alţi călători navetişti de pe traseu. În tren era căldură şi o ambianţă plăcută, mai ales că un grup de muzicanţi ne-au însoţit până la Beclean pe Someş. Conductorii trenului ne-au perforat biletele, ajutând călătorii cu bagaje la urcare şi coborâre.

Toate bune şi la locul lor până la plecare din halta Buneşti, situată între staţiile Dej – Gherla. Mecanicul trenului anunţă defectarea locomotivei şi cere locomotivă de ajutor. Şeful trenului anunţă călătorii din tren că stăm pe loc până la sosirea locomotivei de ajutor.

După mai mult de o oră de aşteptare şi ceartă, şeful trenului solicită operatorului de circulaţie să dispună ca trenul accelerat 4111 Sighet – Cluj, care ne urmărea în acelaşi sens de mers, să oprească alături de trenul nostru pentru preluarea călătorilor. Sosit şi oprit alături de trenul buclucaş, s-a procedat la transbordarea celor peste 50 navetişti care aşteptau cu sufletul la gură continuarea mersului la serviciu şi prinderea trenurilor de legătură. A fost greu de tot să cobori şi să urci fără peron la înălţime de 1,5 la 1,70 m, dar ajutaţi de conductorii celor două trenuri călătorii s-au cocoţat în trenul 4111 Sighet – Cluj.

Pentru operativitatea acordată de operatori, cât şi personalul de tren de la cele două trenuri merită să le aducem mulţumirile noastre, a celor peste 50 călători salvaţi de la întârziere chiar în ultima clipă.

Firul doi al liniei duble Dej-Gherla a rămas închis după plecarea noastră cu trenul 4111. Am continuat mersul de la Cluj spre Oradea cu trenul 3073 cu plecare din Cluj la ora 8,00 alături de mulţi călători sosiţi în tranzit dinspre Dej.

Ocupând loc tot în vagon de cl.I de la Cluj am observat că prea multe din oglinzile din compartimente erau ciobite, iar în vagoanele de clasa I 4101 de Bistriţa caterele de la fotolii erau rupte.

Nu ştiu cum unii tineri distrug fără neruşinare mobilierele din unele vagoane.

O notă demnă de laudă este înţelegerea de care dau dovadă călătorii de a nu mai fuma în trenuri, iar călătoria frauduloasă este aproape inexistentă.

Teodor Balmoş

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5