Sâmbătă și duminică, program de lucru la serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor! Cetățenii pot vota chiar dacă actele de identitate au expirat la 1 martie!
Având în vedere dispozițiile Legii nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, ale Legii nr. 84/2020 privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale, ale Legii nr. 135 din 16.07.2020 privind stabilirea datei alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale, în contextul desfășurării alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27.09.2020, vă transmitem pentru informarea cetățenilor, următoarele:
- În zilele de 26 și 27 septembrie 2020, serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor vor soluționa cu prioritate cererile de eliberare a actelor de identitate, pentru motivele prevăzute la art. 19 alin. (1) lit f), g) și j) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare (pierdere, furt, distrugere, deteriorare și anularea actului de identitate), cu sau fără o programare prealabilă telefonică sau online.
- Actele de identitate emise de autoritățile publice care au expirat, începând cu data de 01.03.2020, își mențin valabilitatea pe toată perioada stării de urgență/alertă precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări;
- Solicităm pe această cale președinților secțiilor de votare din județul Bistrița-Năsăud, să ia act de dispozițile legale menționate anterior și să permită exercitarea dreptului de vot a persoanelor pentru care actele de identitate emise de autoritățile publice au expirat începând cu data de 01.03.2020;
- În situația în care sunt cetățeni care solicită eliberarea actului de identitate ca urmare a expirării termenului de valabilitate de la data de 01.03.2020 și până la data depunerii cererilor, pe motiv că nu i s-a permis exercitarea dreptului de vot în baza documentului de identitate respectiv, cererile vor fi primite și soluționate în conformitate cu prevederile legale pe linie de evidență a persoanelor.
Reamintim că în scopul asigurării cadrului necesar desfășurării în condiții optime a procesului electoral pentru alegerile autoritățiilor administrației publice locale din data de 27 septembrie 2020, programul de lucru al structurilor locale de evidență a persoanelor, inclusiv al structurii județene, în zilele de 26 și 27 septembrie, este următorul:
- 0800 - 1600, în data de 26.09.2020
- 0700 - 2100, în data de 27.09.2020.
DIRECTOR EXECUTIV
Lucian Borgovan
Citiţi şi:
- Program prelungit la structurile judeţene şi locale ale Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor!
- Valabilitatea actelor de identidate se menţine pe perioada stării de alertă şi 90 de zile după încetarea acesteia!
- Vezi programul serviciilor locale de evidenţă a persoanelor în 26-27 septembrie!
- Atenţie la valabilitatea actului de identitate! Solicitaţi eliberarea unei noi cărţi de identitate!
- Actele de identitate care au expirat în perioada stării de urgență și de alertă își pierd valabilitatea din 7 iunie
Adaugă comentariu nou